سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی: کارآمدی مدارس لازمه موفقیت نظام تعلیم و تربیت است

بیرجند (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که هدف نهایی آموزش و پرورش در مدارس محقق می‌شود، لذا کارآمدی مدارس یکی از مهم‌ترین الزامات موفقیت نظام تعلیم و تربیت در خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

کد مطلب: ۸۴۳۴۰۸
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی: کارآمدی مدارس لازمه موفقیت نظام تعلیم و تربیت است

علی اصغر موسوی کیا در دیدار با خانواده دانش آموز رتبه هفتم کنکور در گروه آزمایش علوم تجربی سال 97 اظهار کرد: افتخار آفرینی دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و ورزشی زمینه ساز ایجاد شعف و شادی در بین جامعه فرهنگیان، دانش آموزان و اقشار مختلف مردم استان می شود.

وی تحقق این موفقیت را حاصل تلاش، همفکری و مشارکت دبیران، اولیا و دانش آموز در امر مقدس تعلیم و تربیت دانست و تصریح کرد: 4 اصل چگونه دانستن، چگونه زیستن،چگونه انجام دادن و چگونه شدن؛ ستون های اصلی یادگیری هستند که در آموزه های دین مبین اسلام برای دستیابی به قله های سعادت و کمال در نظر گرفته شده اند.

موسوی کیا چرایی آموختن و اهداف یادگیری را ابتدایی ترین وظیفه معلمین دانست و ادامه داد: اگر دانش آموز با انگیزه مسائل درسی را به خوبی درک نموده و پذیرش نماید، خود آغاز گری، خود مشاهده گری، خود ارزیابی و خود نظارتی در وی ایجاد می شود.

سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی، تربیت انسان هایی توسعه یافته، نخبه، مبتکر و اندیشه ورز در تمامی عرصه ها را مهم ترین رویکرد آموزش و پرورش در خراسان جنوبی دانست و ابراز داشت: مهم ترین رسالت فرهنگیان استان بارور نمودن ظرفیت های فکری و اندیشه دانش آموزان در کلاس های درس است.

وی با اشاره به کسب 207رتبه زیر هزار سهمیه و کشوری توسط دانش آموزان استان درآزمون سراسری سال گذشته، یاد آور شد: عدم تمکن مالی برخی از خانواده ها و کمبود فضای آموزشی به ویژه در مرکز استان مهم ترین مشکل آموزش و پرورش استان به شمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار