شباهت دردسرساز شخصیتی کارتونی به یک سیاستمدار! + تصویر

تهران (پانا) - در حالی که فیلم «ماموریت غیرممکن» با بازی تام کروز همچنان گیشه سینمای جهان را در اختیار دارد، فیلمی خاطره‌انگیز از شخصیت‌های کارتونی روی پرده سینما رفت.

کد مطلب: ۸۴۳۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
شباهت دردسرساز شخصیتی کارتونی به یک سیاستمدار!  + تصویر

به گزارش خبرآنلاین، یک مستند در هواداری از ترامپ با عنوان «مرگ یک ملت»، یک کمدی درباره نامزدهای سابق مامور سیا و بازسازی داستان وینی خرسه در فیلم سینمایی «کریستوفر رابین» مهمانان تازه سینمای جهان در هفته گذشته بودند.

قرار نیست همیشه فیلم‌های دیزنی صدرنشین شوند

در میان این آثار البته عنوان موفق‌ترین به «کریستوفر رابین» می‌رسد که با فروش ۲۵ میلیون دلاری، افتتاحیه قابل قبولی داشت هر چند نتوانست از فیلم «ماموریت غیرممکن»‌ با درخشش تام کروز پیشی بگیرد.

فیلم «ماموریت غیرممکن» در دومین هفته اکران افت فروش ۴۳ درصدی داشت که البته سبب نشد عنوان پرفروش‌ترین اثر را از دست بدهد. این فیلم سه روز پایانی هفته را با فروش ۳۵ میلیون دلاری در آمریکای شمالی سپری کرد و علاوه بر آن گیشه بین‌الملل را با فروش ۷۶ میلیون دلاری تسخیر کرد. به این ترتیب فروش جهانی تازه‌ترین اثر اکشن تام کروز خیلی زود به ۳۲۹ میلیون دلار رسید.

عملکرد درخشان «ماموریت غیرممکن» شانس یکه‌تازی را از «کریستوفر رابین» گرفت تا برای دومین بار در یکسال اخیر اثری از کمپانی دیزنی در افتتاحیه عنوان پرفروش‌ترین فیلم گیشه را کسب نکند. دیگر فیلم دیزنی که موفق به این کار نشد، «چین‌خوردگی در زمان» به کارگردانی آوا دوورنی بود.

فروش «کریستوفر رابین» در آمریکای شمالی با توجه به بودجه ۷۰ میلیون دلاری فیلم جالب توجه نیست اما بخش ناامیدکننده ماجرا عملکرد فیلم در گیشه بین‌الملل است. این فیلم به غیراز آمریکای شمالی در ۱۸ کشور دیگر اکران شد و در آن‌ها فقط ۵ میلیون دلار فروش داشت.

ممنوعیت در چین به دلیل یک شباهت دردسرساز!

مالکان فیلم «کریستوفر رابین»‌ به غیر از آمریکای شمالی به اکران در کشورهایی مثل انگلستان، استرالیا و ژاپن چشم دوخته‌اند چرا که داستان فیلم در این کشورها بسیار محبوب است. این در حالی است که فیلم شانس اکران در چین؛ دومین بازار بزرگ سینمای جهان را از دست داده است.

در حالی که به شکل رسمی هیچ دلیلی برای اکران نشدن فیلم در چین اعلام نشده است، بسیاری از ماجرای جنجالی وینی خرسه و شی جین پینگ رییس‌جمهور چین که مدت‌ها دستمایه شوخی وبلاگ‌نویسان چینی با این سیاستمدار شده بود، به عنوان دلیل اصلی این ممنوعیت نام می‌برند.

تابستان گذشته این شخصیت انیمیشنی در شبکه‌های اجتماعی به عنوان نمادی از مخالفت با حزب کمونیست و به ویژه رییس‌جمهور این کشور مطرح شد و در نتیجه با سانسور مقامات چینی روبه‌رو شد. حتی شبکه اچ‌ابی‌او نیز به دلیل پخش برنامه‌ طنز جان الیور که در آن با حساسیت رییس‌جمهور چین به استفاده از تصویر این شخصیت کارتونی شوخی شده بود، مسدود شد.

از تصاویری که مخالفان شی‌ جین پینگ در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند

در این میان برخی هم ممنوعیت اکران «کریستوفر رابین» در چین با این موضوع را بی‌ربط می‌دانند و از اکران همزمان چندین فیلم مطرح هالیوودی در چین به عنوان دلیل ممنوعیت نام می‌برند.

«کریستوفر رابین» به کارگردانی مارک فارستر با بازی ایوان مک‌گرگور داستان مردی به نام کریستوفر رابین را روایت می‌کند که در گرفتاری‌های زندگی بزرگسالی، خیال پردازی و خلاقیت‌های کودکانه‌ را از دست داده است. اما این شرایط تغییر می‌کند، هنگامی که او با وینی خرسه و دیگر دوستان کودکی روبه‌رو می‌شود.

وقتی کمدی‌ هواخواه ندارد

هیچکدام از فیلم‌هایی که تازه روی پرده رفته‌اند، عملکرد درخشانی نداشتند. یکی از آن‌ها کمدی «جاسوسی که ترکم کرد» با بازی دو تن از ستاره‌های زن سینمای هالیوود بود. در این فیلم که در افتتاحیه ۱۲ میلیون دلار فروش داشت، میلا کنیس و کیت مک‌کینون نقش‌های اصلی را بازی می‌کند و کارگردان آن نیز سوزانا فوگل است.

با توجه به بودجه ۴۰ میلیون دلاری ساخت فیلم ۱۲ میلیون دلار فروش در هفته نخست که احتمالا با افت شدید در هفته‌های پیش رو مواجه خواهد شد، خبر از زیان ندهد به سود هم منجر نخواهد شد.

در داستان این کمدی دو دوست ناخواسته درگیر یک توطئه در ابعاد بین‌المللی می‌شوند چرا که نامزد سابق یکی از آن‌ها جاسوس سیا است.

هوادار ترامپ در گیشه طرفدار ندارد

یکی از تازه‌واردهای اکران فیلمی مستند با عنوان «مرگ یک ملت» ساخته دنیش دسوزا فیلمساز جنجالی هوادار دونالد ترامپ است. این مستند علیرغم اکران گسترده در بیش از هزار سالن سینما؛ که برای آثار مستند غیرمعمول است، در افتتاحیه به فروش ۲ میلیون دلاری بسنده کرد. دسوزا پیش از این نیز مستند «آمریکای هیلاری: تاریخچه پنهان حزب دموکرات» را ساخته بود که البته در اکران عملکرد بهتری داشت و در افتتاحیه ۴ میلیون دلار فروخت.

فروش کم «مرگ یک ملت»‌ به این معنا نیست که تماشاگران از سالن سینما ناراضی بیرون رفتند چرا که فیلم تا کنون امتیاز بالایی از تماشاگران گرفته است. البته باید توجه داشت که احتمالا هواداران ترامپ به تماشای این فیلم نشسته‌اند.

نظر منتقدان سینمایی اما خلاف تماشاگران است. اگر نگاهی به سایت «راتن‌تومیتوز»‌ بیندازید با مشاهده امتیاز صفر جلوی نام فیلم به راحتی می‌توان بدون خواندن نقدها از نظر منتقدان آگاه شد.

به هر روی مستند «مرگ یک ملت» با فروش اندکی که داشت به جمع ۱۰ فیلم پرفروش هفته راه پیدا نکرد.

«جدول فیلم‌های پرفروش‌ هفته»

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

ماموریت غیرممکن

Mission: Impossible Fallout

۳۵

۱۲۴.۵

۱۷۸

کریستوفر رابین

Christopher Robin

۲۵

۲۵

۷۰

جاسوسی که ترکم کرد

The Spy Who Dumped Me

۱۲.۴

۱۲.۴

۴۰

ماما میا

Mamma Mia! Here We Go Again

۹.۱

۹۱.۳

۷۵

ایکوآلایزر

The Equalizer 2

۸.۸

۷۹.۹

۶۲

هتل ترانسیلوانیا

Hotel Transylvania 3

۸.۲

۱۳۶.۶

۸۰

مرد مورچه‌ای و زنبور

Ant-Man and the Wasp

۶.۲

۱۹۵.۵

-

تاریک‌ترین اذهان

The Darkest Minds

۵.۸

۵.۸

۳۴

شگفت‌انگیزان

Incredibles 2

۵

۵۸۳.۱

-

تایتان‌های نوجوان

Teen Titans Go! To The Movies

۴.۹

۲۰.۸

۱۰

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار