مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل :

عشایر نیازمند اردبیل از حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی برخوردار می‌شوند

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: عشایر نیازمند استان اردبیل از حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان برخوردار می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
عشایر نیازمند اردبیل از حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی برخوردار می‌شوند

حسین دشتی افزود: در راستای حمایت از خانوارهای نیازمند عشایر کمیته امداد خدمات حمایتی مختلفی به این افراد در سطح استان اردبیل در مناطق ییلاقی و قشلاقی ارائه می‌کند به طوری که در حال حاضر ۵۶۱ نفر از عشایر در قالب ۱۷۰ خانوار تحت حمایت این نهاد بوده و از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: از این تعداد ۷۰ خانوار مستمری بگیر کمیته امداد هستند که از سال گذشته تاکنون بیش از دو میلیارد ریال مستمری به این خانوارها ارائه شده و تلاش و جدیت بر این است تا نیازهای معیشتی این قشر را برآورده کرده و بتوانیم خدمات مناسبی به آنها ارائه کنیم.

وی بیشترین خانوارهای نیازمند و تحت پوشش عشایر را مربوط به شهرستان خلخال دانست و افزود: ۱۱۰ خانوار تحت حمایت این نهاد در شهرستان خلخال هستند که به دلیل محرومیت و فقر با ضریب ۶ و هفت خدمات حمایتی لازم به این خانوارها ارائه می شود و پس از آن نیز در خورش رستم، انگوت، منطقه دو اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد خانوارهای نیازمند عشایر تحت حمایت این نهاد قرار دارند.

دشتی توانمندسازی عشایر را از مهمترین اهداف در کنار رفع مشکلات معیشتی این قشر برشمرد و بیان کرد: حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی از این قشر، ارتقای رفاه اجتماعی و وضعیت معیشتی این قشر و بهبود و توسعه وضعیت اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی عشایر از مهمترین اهداف بوده که در این راستا تفاهم نامه همکاری نیز با امور عشایر استان به امضا رسید.

مدیرکل کمیته امداد استان از ارائه تسهیلات کارگشایی و اشتغال به عشایر تحت حمایت این نهاد خبر داد و گفت: در زمینه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای، فرهنگی و اجتماعی برای ارتقای سطح توانمندسازی عشایر از ظرفیت های هر دو نهاد بهره برداری لازم انجام می شود تا بتوانیم زمینه‌ساز رسیدن به اهداف تعیین شده و توانمندسازی عشایر نیازمند در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار