افتتاح برنامه «همدلی و همزبانی معماران خشت اول» در چهارمحال و بختیاری

تهران (پانا) - برنامه «همدلی و همزبانی معماران خشت اول» (آموزش اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی) در استان چهارمحال و بختیاری باحضورمعاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افتتاح شد.

کد مطلب: ۸۴۳۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح برنامه «همدلی و همزبانی معماران خشت اول» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش، رضوان حکیم‌زاده در افتتاحیه برنامه همدلی و همزبانی معماران خشت اول (آموزش اولیای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی) گفت: «یکی از ارکان اساسی رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش دارای دوره‌های آموزشی مختلفی است و مهم‌ترین، حساس ترین و اساسی ترین دوران آموزشی، دوره آموزش ابتدایی است. آموزش و پرورش ابتدایی به طور کامل شامل دانستنی‌های مقدماتی برای ورود به زندگی اجتماعی بوده و تعلیمات ابتدایی عبارت از تعلیم نکات مقدماتی موضوعات مختلف در تعلیم و تربیت است.»

حکیم‌زاده افزود: «بی‌شک پایه اول ابتدایی در آموزش دوره ابتدایی از بالاترین حساسیت و اهمیت برخوردار است چرا که اساس و شالوده شخصیت فکری و اجتماعی فرد در آن بنیان نهاده می‌شود. اکنون کودکان در سنین شش سالگی پای به دبستان می‌گذارند و خواندن و نوشتن رسمی را آغاز می‌کنند. با توجه به خصوصیات و ویژگی‌های کودکان در این سنین تدریس در کلاس اول ابتدایی ویژگی‌های خاصی را می‌طلبد تا آموزگار بتواند کودکان را به درس و تحصیل علاقه‌مند سازد و به سوالات کنجکاوانه آنان پاسخی مطلوب دهد و استعدادهای بالقوه آنان را به بالفعل تبدیل سازد.»

او همچنین درباره اهمیت تعامل بین اولیای دانش‌آموزان و مدرسه گفت: «خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند خانه مدرسه اول فرزند و مدرسه، خانه دوم اوست و اگر این دو نهاد روش ها و برنامه‌های هماهنگ نداشته باشند در روند رشد کودک اختلال به وجود می‌آید . دو نهاد خانه و مدرسه نقش اساسی در تکوین شخصیت کودکان و نوجوانان دارند . بین روش‌ها و منش‌های خانه و مدرسه باید همسویی و تشابه وجود داشته باشد و یکی از این دو کانون کار دیگری را خنثی نکند بلکه به عنوان دو جریان همدل و مکمل عمل کنند. مدرسه باید پیشاهنگ ارتباط با خانه باشد و با روش‌های گوناگون اسباب مشارکت فکری اولیا را در امر تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار