روایتی از زندگی یک خیر: مدیر مدرسه‌سازی که خیر مدرسه‌ساز شد

تهران (پانا) - توصیه می کند که هرکس به اندازه توان خود به مدرسه‌سازی کمک کند تا بی سوادی ریشه‌کن شود. مدرسه‌سازی را باعث خیر و برکت در زندگی‌ و معامه با خدا می داند و از هیچ کس انتظاری در ازای انجام این کار خیر ندارد. او از مدیران بازنشسته سازمان نوسازی مدارس است که از شش سال گذشته تا کنون فعالیت‌های خیرانه خود را در حوزه مدرسه سازی آغاز کرده است.

کد مطلب: ۸۴۳۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
روایتی از زندگی یک خیر:  مدیر مدرسه‌سازی که خیر مدرسه‌ساز شد

هاشم رازفر، خیر مدرسه‌سازی است که ۲۰ سال سمت مدیرکلس نوسازی مدارس استان‌های تهران و خراسان را به عهده داشته است و هم‌اکنون نیز به‌عنوان یکی از نیک‌اندیشان مدرسه‌ساز فعالیت می‌کند. او ۶۷ساله و دارای دو پسر و یک دختر است. حدود شش سال است که وارد کار مدرسه‌سازی شده و تاکنون در ساخت یک مدرسه مشارکت داشته است و یک مدرسه را نیز به نام برادر شهید خود، در منطقه 3 تهران در دست ساخت دارد.

اینکه خیرین مدرسه‌ساز با چه انگیزه‌ای وارد این کار می‌شوند، شاید برای خیلی‌ها جای سؤال باشد. هاشم رازفر، اولین دلیلی که زمینه ورودش به این حوزه را فراهم کرد، شناختش از وضع مدارس می‌داند. دومین دلیل او آشنایی با خیری است که وقتی از او دلیل ساخت مدرسه را پرسید، گفت مسافرتش به کشورهای مختلف نشان داده است هر کشوری از سواد بیشتری برخوردار بوده، پیشرفتش هم بیشتر بوده است.

تأثیرات معنوی و مادی مدرسه‌سازی هرچه از خدا خواستم گرفتم

هر کار خیری تأثیرات مادی و معنوی بسیاری در زندگی افرادی دارد که به دیگران کمک کرده‌اند و این موضوعی است که در فرهنگ دیرینه ایرانیان نیز بر آن تأکید شده است. این خیر نیک‌اندیش نیز درباره تأثیر این کار در زندگی‌اش می‌گوید: «ساخت مدرسه باعث خیر و برکت در زندگی‌ام شده و هر کمکی کرده‌ام، دو برابر آن به دستم رسیده است و هرچه خواستم، خدا به من داده است. تجربه کار خیر چیزی نیست که کسی که وارد آن شده است، نخواهد شیرینی آن را با دیگران سهیم شود.»

هرکس به‌قدر توان، به مدرسه‌سازی کمک کند

رازفر به دیگران هم توصیه می‌کند هرکس به هر اندازه در توان دارد، به امر مدرسه‌سازی کمک کند تا بی‌سوادی در کشور ریشه‌کن و در این کار خیر سهیم شود. اگرچه او این کار را معامله با خدا می‌داند و از هیچ‌کس، نه مردم و نه مسئولان، انتظاری در ازای انجام این کار خیر ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار