سیامک زند رضوی*

فرصتی برای تحقق یک رویا

پیشنهاد همایون شجریان برای برگزاری کنسرت رایگان در مناطق جنوب شهر تهران بسیار عالی است و این صفت عالی برای این پیشنهاد را از چند جهت می‌توان بررسی کرد. هرچقدر گروه‌های هنری که معمولا نخبه‌گرا هستند و در فضاهای خاص برای آدم‌های خاص برنامه اجرا می‌کنند، عمومی‌تر شوند بسیار بسیار با ارزش است.

کد مطلب: ۸۴۳۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

شاید تا همین امروز هم خیلی‌ها نمی‌توانستند در کنسرت «همایون» شجریان حضور پیدا کنند و شاید به سادگی بتوان گفت که کنسرت‌های شجریان برای قشر خاصی از جامعه برگزار می‌شده اما امروز و با این پیشنهاد، مردمی که شاید همیشه رویای کنسرت شجریان را داشته‌اند، بدون پرداخت هزینه‌ای به کنسرتش می‌روند و به صدایش گوش می‌سپارند.

این برای مردم نقطه امید بسیار خوبی است. آقای شجریان برای اینکه بتواند این کنسرت را برگزار کند، نباید انفرادی به این موضوع بپردازد و فکر کند که به تنهایی می‌تواند این کار را انجام دهد. او باید این تصمیم و پیشنهاد را به یک پویش جمعی تبدیل کند و همه هنرمندان از همه رشته‌های موسیقی اعم از پاپ و سنتی را به این پویش دعوت کنند. اگر او تمرکزش را به جذب حداکثری هنرمندان حوزه موسیقی در این پویش بگذارد، کسی نمی‌تواند جلوی او و همکارانش را بگیرد.

زمانی که در هر گوشه‌ای از شهر و خیابان گروهی مشغول نواختن باشند، دیگر نمی‌توانند جلوی‌شان را بگیرند یا با برگزاری کنسرت رایگان شجریان مخالفت کنند. مردم ما امروز بیش از هر زمانی تشنه شادی هستند و بهترین راه برای شاد کردن مردم، برگزاری کنسرت‌های اینچنینی موسیقی است. البته نباید موسیقی را هم محدود به سبک خاصی از آن کرد.نباید مردم را محدود کنند که فقط کنسرت سنتی برگزار شود و آنچه آقای شجریان اجرا می‌کند.

باید به همه اقشار با سلایق و علایق مختلف این امکان را بدهند تا بتوانند موسیقی مورد علاقه‌شان را گوش کنند. بعد باید دید که این شادی و نشاط، چقدر امید را در دل مردم زنده می‌کند و این امید چه قدرت بی‌نهایتی دارد. آنچه امید و شادی از دل برگزاری چنین کنسرتی برای کشور و جامعه اندوخته می‌شود اهمیتی حیاتی دارد.

منبع: اعتماد

*جامعه شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار