معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس خبر داد

حضور 7000 معلم درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی دخترانه فارس

شیراز(پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس در راستای ارتقاء سطح سلامت جسمی دانش آموزان دختر از تربیت هفت هزار معلم ابتدایی در درس تربیت بدنی در سراسر استان فارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
حضور 7000 معلم درس تربیت بدنی در مدارس ابتدایی دخترانه فارس

احمد علی قهرمانی اظهار کرد: دوره آموزشی مدرسان میانی درس تربیت بدنی برای قریب به هفت هزار معلم پایه‌های اول تا سوم ابتدایی، با حضور 80 نفر از معلمان تربیت بدنی خواهر از سراسر فارس در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: در این دوره آموزشی که به صورت تئوری و عملی و در مدت چهار روز در مجموعه ورزشی نرجس شیراز برگزار می‌شود، شرکت کنندگان با روش‌های آموزش و اجرای درس تربیت بدنی و همچنین شناخت و رفع ناهنجاری‌های قامتی دانش‌آموزان دختر آشنا و به‌عنوان مدرسان میانی، آموزش تربیت بدنی مدارس دخترانه را در سراسر استان به‌عهده خواهند داشت.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: باتوجه به سیاست وزارت متبوع مبنی بر استفاده حداکثری از ساعات درس تربیت بدنی و مشکلات کمبود نیروی انسانی، به‌ویژه در درس تربیت بدنی مقطع ابتدایی، اجرای این دوره در راستای تامین نیروی انسانی توانمند، برای مدیریت ساعت این درس در پایه اول تا سوم مقطع ابتدایی مدراس دخترانه سراسر استان انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در اجرای فعالیت‌های ورزشی در بین دختران، مشکلات ساختار قامتی نیز در این گروه از افراد جامعه بیشتر است و این اقدام می‌تواند در کاهش آسیب‌های ناشی از کمبود فعالیت‌های ورزشی دختران در جامعه مفید واقع شود.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه ویژه والدین و مدیران مدراس به ورزش دانش‌آموزان در مدارس دخترانه، گفت: به غیر از اجرای ساعت درس تربیت بدنی در مدارس ، فوق برنامه‌هایی همچون اجرای طرح حیاط پویا، المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای نیز می‌تواند سطح سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان دختر و در نهایت جامعه را ارتقا دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار