مشاور وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

برپایی نمایشگاه نوشت افزار داخلی در مدارس کشور

شیراز(پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان استفاده از ظرفیت های درونی این وزارت خانه برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، از برپایی نمایشگاه عرضه نوشت افزار های تولید داخلی در مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
برپایی نمایشگاه نوشت افزار داخلی در مدارس کشور

منصور مجاوری در جمع مسئولین آموزش و پرورش فارس، با اشاره به شعار سال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گفت: در همین راستا برنامه ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم لوازم التحریر تولید داخلی ،با تاکید بر کیفیت آن و تخفیف مناسب برای خانواده ها در سراسر کشور انجام شده و تلاش می کنیم تا در بازه زمانی 25 مرداد تا 15 شهریور ماه و با بهره گیری از ظرفیت مدارس، این امر محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه "نظام تعلیم و تربیت پایه اصلی توسعه کشور است و این نهاد است که می تواند به فرهنگ کشور سمت و سو دهد" افزود: تا زمانی که دیدگاه نسبت به آموزش و پرورش تغییر نکرده مشکلات آن نیز باقی است تغییر مسئولین آن نیز هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.

مشاور وزیر در امور منابع درآمدی و اقتصادی آموزش و پرورش ، با انتقاد از شرایط بد بودجه ای این وزارتخانه ، خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات اقتصادی آموزش و پرورش ، لازم است ضمن اولویت بخشیدن به آن در دولت و ساختار کشور ، از ظرفیت های درونی نیز بهره گرفت .

مجاوری با اشاره به راهکار های قانونی پیش بینی شده برای تامین منابع مالی آموزش و پرورش بر اساس توانمندی و ظرفیت های داخلی آن، ادامه داد: ضروری است با استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود آموزش و پرورش، به اقتصاد درونی آن توجه کرد .

وی همچنین در ادامه با بیان رویکرد دولت و تاکید برنامه ششم توسعه بر مشارکت پذیری با بخش غیر دولتی، تصریح کرد: برای تامین منابع مورد نیاز آموزش و پرورش ، بر اساس قانون می تواند از توانمندی بخش غیر دولتی بهره گرفت.

در ادامه سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز بیان داشت: باید از شرایط قانونی پیش آمده برای رفع مشکلات آموزش و پرورش استفاده مطلوب کرد و در استان فارس نیز اجماع لازم در مسئولین استانی برای بهره گیری حد اکثری از این ظرفیت وجود دارد.

عبدالرسول احمدی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات مالی این نهاد، افزود: وظیفه اصلی آموزش و پروش تعلیم و تربیت است ، اما در شرایط کنونی لازم است با تاکید بر وظیفه اصلی و در نظر گرفتن شرایط موجود، از این ظرفیت قانونی، برای عبور از مشکلات بهره گرفت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: فارس همواره یکی از استان های پیشرو در اجرای طرح های کشوری است ، چنانچه طی سال های اخیر و بر اساس قانون تلاش شده تا در راستای بهره گیری از ظرفیت های موجود در رفع موانع و مشکلات مالی، فضاهای موجود آموزش و پرورش استان را تبدیل به احسن نماییم.

غلامعلی حق شناس در پایان عنوان کرد: یکی از ظرفیت های مهم برای کاهش بار مشکلات آموزش و پرورش ،استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تقویت آنها برای راه اندازی مدارس غیر دولتی است، چنانچه با هدایت دانش آموز به اینگونه مدارس ، علاوه بر ایجاد اشتغال ، بار مالی قابل توجهی نیز از دوش بخش دولتی برداشته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار