با تحقق اهداف از پیش تعیین شده؛ اردوی ملی پیشتازان به کار خود پایان داد

هشتمین جشنواره ملی مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز پسر سازمان دانش‌آموزی کشور با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

کد مطلب: ۸۴۳۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد
با تحقق اهداف از پیش تعیین شده؛ اردوی ملی پیشتازان به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره ملی مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز پسر سازمان دانش‌آموزی کشور (اردوی ملی) شب گذشته و با حضور معاونان وزیر آموزش و پرورش و برخی از نمایندگان مجلس در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد و برگزیدگان این اردو از بین 31استان و 1344 دانش‌آموز پسر انتخاب شدند.

نمود تغییر رویکرد آموزش و پرورش از مسابقات انفرادی به مسابقان گروهی

در ابتدای این مراسم محمد روشنی، قائم مقام سازمان دانش آموزی از کیفیت برگزاری این اردو ابراز رضایت کرد و درباره بخش‌های مختلف اردو، گفت:«هشتمین اردوی ملی سازمان دانش آموزی را در حالی به پایان می‌رسانیم که تمامی اهداف طراحی شده به بهترین شکل ممکن‌ تحقق یافت. در این اردو درصدد سنجش توانمندی دانش‌آموزان در قالب مسابقات تیمی و در پنج تخصص صف‌جمع، کار با چوب و طناب، امداد و نجات، مخابرات و نقشه‌خوانی و فریادهای شادی و بازی‌های بومی در چهار حوزه چادرزنی، رژه، حرکات نمایشی، ساخت پروژه‌های سنگین با چوب و طناب بودیم.»

او ادامه داد: «ما در این اردو در پی سنجش تاب‌آوری و تحمل پیشتازان و قرار دادن آنها در وضع سخت بودیم که همه شما در این آزمون دشوار موفق بودید و برگ زرین دیگری در تاریخ سازمان دانش آموزی ثبت کردید.»

روشنی خطاب به دانش آموزان گفت:«شما در این اردو زندگی در چادر، طبخ غذا و حضور در فعالیت‌های عبادی، فرهنگی و اجتماعی، شرکت در کارهای معرفتی، حضور در کلاس‌های حقوق شهروندی و محفل انس با قرآن و مسابقات ورزشی و فرهنگی را تجربه کردید.»

قائم مقام سازمان دانش آموزی اردوی ملی پیشتازان را تنها اردویی دانست که تغییر رویکرد آموزش و پرورش از مسابقات انفرادی به مسابقات تیمی و گروهی را نشان می دهد. او در این باره گفت: «هیچ اردویی در کشور وجود ندارد که تمام تمرکز آن بر روی تیم و گروه باشد.»

روشنی در ادامه از پیگیری و ادامه این اردوها در استان‌های مختلف کشور خبر داد و خطاب به دانش آموزان پیشتاز گفت: «پیشتازان عزیز، اردوی ملی به پایان رسید اما کار شما با شور و انگیزه بیشتری در استان‌ها پیگیری و دنبال می‌شود و در این کار مهم مربیان و مدرسان ما در کنار شما هستند.»

او ادامه داد: «کار فردای شما به مراتب دشوارتر از امروز خواهد بود. ما در این مدت کوتاه بخشی از آموزش‌های عملی را به شما انتقال دادیم و شما را در موقعیت انجام کار قرار دادیم. ولی مربیان فرهیخته و توانمند با بومی‌سازی این فعالیت‌ها می‌توانند مسیر آینده مدیریت کشور را به کمک شما عزیزان ترسیم نمایند. پیشتازان مدیران فردای جامعه هستند.»

پیشتازان عرصه امور عام‌المنفعه باشید

علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی دومین سخنران مراسم افتتاحیه بود. او اردوی ملی دانش‌آموزان پیشتاز را تنها اردویی دانست که دانش‌آموزان به طور کامل مهارت‌های گوناگون را در عرصه‌های مختلف تمرین می‌کنند. او گفت:« در این اردو مهارت‌های ارتباطی در قالب منش‌های 12گانه که سرآمد آنها دیانت و معنویت، عشق به میهن و نظام جمهوری اسلامی، دوستی و مهربانی با هم زیستن و در کنار هم بودن و منش‌های دیگری که هر کدام از آن‌ها از بهترین فضائل اخلاقی است، به دانش‌آموزان عزیز آموزش داده شد.»

او ادامه داد: «در کنار این مهارت‌ها، مهارت‌های تشکیلاتی مانند حرکت تیمی و جمعی در تشکیلات، امداد و نجات، مهارت‌های صف‌جمع، مهارت‌های مخابره و نظم و ادب و قانونمندی آموزش داده شد که همه این‌ها بهترین مهارت و بهترین مسیر برای تربیت یک شهروند خوب است.»

رییس سازمان دانش آموزی گفت: «در کنار همه این مهارت‌ها دانش‌آموزان، زندگی کردن کنار یکدیگر را می‌آموزند که این مهمترین دستاورد اردوی ملی در ابعاد مختلف است.»

کاظمی یکی از پیام‌های مهم اردوی ملی دانش‌آموزی را وحدت، همبستگی و همدلی همه اقوام از 32 استان کشور دانست و گفت: «‌یکدل و یکصدا گوش به فرمان مقام معظم رهبری برای دفاع از آرمان‌های نظام و انقلاب عشق به میهن را فریاد زدند. این پیام سازمان دانش‌آموزی به جامعه ایران و جامعه جهانی است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: « از شما عزیزان که لحظات پایانی این اردو را پشت سر می‌گذرانید انتظار دارم در کنار خودسازی و ارتقای توانمندی‌های خود و حفظ روحیه شاد و با امید، بهترین سفیران ما در فضای جامعه برای وصل و نشر منش‌های سازمان دانش‌آموزی باشید. یقینا تاثیر شما در فضای آموزش و پرورش بی‌نظیر خواهد بود.»

او ادامه داد:«شما رهبران فرهنگی و رهبران مهارت‌های دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف هستید. شما باید پیشتازان عرصه امور عام‌المنفعه باشید و نسبت به مشکلات دوستان و آشنایان و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنید حساس باشید. ما به شما افتخار می‌کنیم.»

با یاس و ناامیدی مبارزه کنید

حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی، دیگر سخنران مراسم اختتامیه هشتمین اردوی ملی بود. او در ابتدای صحبت‌هایش خود را از دانش‌آموزان پیشتاز سابق معرفی کرد و گفت:« اصلی وجود داردکه می‌گوید از بین 100 شهروند، 20 نفر به مدیران و گردانندگان جامعه تبدیل می‌شوند. شما باید از همین امروز راه خود را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که در آینده نه چندان دور در کدام بخش جامعه قرار گرفته‌اید.»

او ادامه داد: «در این راه صبر و تلاش را فراموش نکنید. امروز عده‌ای تلاش می‌کنند که شما را نسبت به آینده کشور ناامید کنند. با یاس و ناامیدی در فضای مجازی مبارزه کنید و نگذارید این فضا در شما تاثیرگذار باشد.»

او در پایان صحبت های خود خطاب به دانش آموزان پیشتاز گفت: «بدانید و آگاه باشید که می‌توانید در آینده جزو مدیران کشور باشید. پس همین مسیری که آغاز کرده‌اید را با صبر و تلاش و انگیزه بیشتر و توکل به خدای متعال ادامه دهید.»

در پایان این مراسم از استان‌های برتر در دو حوزه مسابقات تخصصی تیمی(5مهارت تخصصی شامل صف جمع، امداد و نجات، مخابره و جهت یابی، فریاد‌های شادی و کار با چوب و طناب) و مسابقات تخصصی گروهی( سه مهارت گروهی شامل ساخت پروژه، چادرزنی و رژه) معرفی شدند که استان اصفهان توانست رتبه اول را از آن خود کند و استان‌ خراسان جنوبی در این مسابقات مقام دوم را کسب کرد و استان‌ فارس و شهرستان‌های استان تهران به طور مشترک سوم شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار