معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان

هفتاد مشاور آماده خدمت رسانی به دانش آموزان

گرگان (پانا) - هفتاد مشاور آماده خدمت رسانی به دانش آموزان در پایگاه های انتخاب رشته استان گلستان هستند.

کد مطلب: ۸۴۳۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
هفتاد مشاور آماده خدمت رسانی به دانش آموزان

جلسه کمیته مشاوره تحصیلی و پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری در محل دفتر معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان برگزار شد.

سید علی حسینی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش گلستان در این جلسه اظهار داشت: با عنایت به اینکه نیازهای اصلی دانش آموزان دوره دوم متوسطه مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی مطالعاتی، مدیریت زمان و ایجاد انگیزه به آنان در راه یابی به دانشگاه و موسسات آموزش عالی است و به دلیل کمبود نیروی انسانی مشاور در این دوره خدمات مشاوره تحصیلی به صورت کامل انجام نمی پذیرد لذا به منظور ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات مشاوره ی تحصیلی به صورت حضوری و غیر حضوری توسط مشاوران به دانش آموزان و نیز جلو گیری از ورود افراد غیر متخصص به مدارس و انسجام بخشی به فعالیت های پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری مقرر گردیده است دستورالعمل واحدی تنظیم و مطابق ان عمل شود.

سید علی حسینی افزود: از مهمترین اهداف راه اندازی پایگاه های انتخاب رشته کنکور سراسری، آشنایی دانش آموزان با شیوه های صحیح مطالعه، مدیریت زمان، ایجاد انگیزه تحصیلی و نیز کمک به دانش آموزان در آشنایی با رشته های تحصیلی دانشگاهی، شناساندن زوایای مهم و تاثیر گذار انتخاب رشته دانشگاهی به آنها بر اساس استعداد ها و نیازهای شغلی کشور و ... است.

این مقام مسئول افزود: در هر شهرستان استان گلستان یک پایگاه انتخاب رشته ایجاد گردیده است که جمعا 70 مشاور به دانش آموزان عزیز در این پایگاهها خدمت رسانی می کنند.

وی ادامه داد: برای مشاوران این پایگاه ها یک جلسه توجیهی به منظور آشنایی با آخرین شیوه های انتخاب رشته در دانشگاه گلستان برگزار شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد:تاکید ما بر این است که در پایگاه های انتخاب رشته جهت رفاه حال خانواده ها بهترین خدمات با هزینه های کمتر ارائه گردد.

حسینی همچنین از تجهیز پایگاههای انتخاب رشته به پیشرفته ترین نرم افزارهای مرتبط با این موضوع خبر داد و گفت: خانواده ها می توانند با اطمینان خاطر به این مراکز مراجعه و از خدمات آن استفاده کنند و توصیه ما این است که از هزینه های گزاف که در بعضی از مراکز خصوصی دریافت می گردد، پرهیز نموده و به متخصصین دوره دیده این امر در پایگاههایی که تدارک دیده شده است مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار