تولید عسل ارگانیک در صعب العبورترین منطقه اردستان

اردستان (پانا) - منطقه دورچین اردستان بخاطر صعب العبور بودن آن و تولید عسل ارگانیک و از لحاظ آب و هوایی و پوشش گیاهی جز نادرترین مناطق ایران و حتی جهان محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۳۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تولید عسل ارگانیک در صعب العبورترین منطقه اردستان

به گزارش صاحب نیوز رضا خسروی جوان کارآفرین اردستانی اظهار کرد: عسل ارگانیک عسلی است که در تمامی مراحل تولید و فرآوری آن، از هیچ نوع ماده سمی، شیمیایی و آنتی بیوتیکی استفاده نشده باشد یعنی زنبور دار از هیچ نوع ماده برای عمل آوری عسل به زنبوران عسل نخورانده باشد و حتی از آفت کش ها و مکمل ها هم برای مبارزه با بیماری ها و آفت های احتمالی زنبوران در فرآیند تولید استفاده نکرده باشد.

وی افزود:یکی دیگر از مواردی که در ارگانیک بودن عسل نقش مهمی دارد محل نگهداری و استقرار زنبورستان می باشد که باید محل نگهداری زنبورها در کوهستان باشد و یا جایی باشد که به دور از سمپاشی و مزارع بوده و عسل تولیدی فاقد هر نوع مکمل و سم باشد که اصولا فاصله قانونی ۵ کیلومتر است، یعنی زنبورستان باید این حد فاصله را از باغ ها و دشت هایی که امکان سمپاشی وجود دارد را رعایت کند.

این جوان فعال در کار تولید عسل می گوید: این منطقه بخاطر صعب العبور بودن آن و تولید عسل ارگانیک و از لحاظ آب و هوایی و پوشش گیاهی جزء نادرترین مناطق ایران و حتی جهان محسوب می شود و بنده کار خود را با دو کندو آغاز کرده و در حال حاضر ۷۰ کندو و ۷۰۰ هزار زنبور دارم و عسل تولیدی در این منطقه از گیاهان دارویی و ارگانیک است.

خسروی بیشترین درمان و تاثیر این عسل را در بحث گوارش دانست و خاطرنشان کرد :این عسل بهترین داروی طبیعی و ارگانیک برای درمان بیماری معده و سرطان های روده می باشد واز جمله کارهایی که کمتر شنیده شده تولید گرده گیاهان دارویی است که ما در این محل انجام داده و کاری که آینده در نظر داریم انجام دهیم برداشت زهر زنبور عسل خواهد بود.

این جوان اردستانی برای برداشت گرده گل یک سری تله های گرده گیر در قسمت دریچه و بینه کندو قرار داده و توانسته گرده گل را برداشت کند که این گرده گل برای درمان بسیاری از دردها بخصوص پوست و گوارش استفاده می شود و این گرده گل بخاطر دور بودن و فاصله زیاد گیاهان این منطقه از کارخانجات صنعتی بسیار ارزش دارویی بالایی دارد.

خسروی یکی از گزینه های موفقیت در این حرفه را صبر، پشتکار قوی، و استقامت در گرما نام برد که باید یکسال در گرما و سرما تحمل ضرر و زیان آن را هم داشته باشیم و در خصوص تولید عسل ارگانیک یکی از مولفه های موفقیت گیاه شناسی است که این جوان موفق با توجه به تحصیلات مربوطه توانسته از این گزینه استفاده بهینه ای را ببرد.

زنبوردار اردستانی در پایان تاکید کرد: اردستان از لحاظ گیاه های دارویی در ایران بی نظیر است و گیاهای گون در انواع مختلف رشد می کند همچون، شیرینه و گون گزنگبین که در کوهرنگ شهر کرد یافت می شود و خود گزنگبین در اردستان به سه نوع تقسیم می شود که هر سه نوع در اردستان یافت می شود و گیاهان کارتک، شکرتیال، انواع پونه های کوهی که پونه های آن بی نظیر است و خواص متفاوتی داردموجود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار