مدیر کل آموزش و پرورش گلستان: حضور معلمان مدارس گلستان در اول مهر الزامی است

گرگان (پانا) -مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: حضور معلم در تمامی کلاس‌های درس این استان اولویت و خط قرمز ماست و اگر نیرو فرهنگی نباشد از معاونان استفاده می‌کنیم.

کد مطلب: ۸۴۳۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان: حضور معلمان  مدارس  گلستان در اول مهر الزامی  است

احسان گوهری‌راد در همایش بزرگ مدیران متوسطه شرق گلستان اظهار کرد: اولویت ما تامین نیرو برای تمامی کلاس‌های درس در استان است و اگر کمبودی احساس شود معاونین ادارات آموزش و پرورش و مدارس نیز بکارگیری می‌شوند تا کلاسی بدون معلم نماند.

وی افزود: برای مهرماه امسال 367 هزار دانش‌آموز با حدود 20 هزار فرهنگی شاغل مشغول فعالیت خواهند شد که از تعداد 367 هزار دانش‌آموز، حدود 6 هزار نفر در سطح استان در پایه دوازدهم تحصیل خواهند کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر عدم دریافت مشارکت‌های مردمی در زمان ثبت‌نام از طرف مدیران تصریح کرد: در زمان ثبت‌نام جز هزینه کتاب و بیمه، هزینه و وجهی برای ثبت‌نام و یا مشارکت مردمی دریافت نشود و با توجه به اینکه مدارس بدون مشارکت‌های مردمی قادر به رفع مشکلات و پرداخت هزینه‌های جاری خود نیستند، مدیران با درایت، مدیریت و توجیه صحیح می‌توانند مشارکت اولیاء را در طول سال تحصیلی داشته باشند.

گوهری‌راد در مورد شهریه مدارس غیردولتی تاکید کرد: شهریه مدارس غیردولتی در سامانه شهریه، مشخص شده و تاکید ما بر این است که این شهریه باید در قالب چک یا واریز به حساب مدرسه صورت گیرد و از پرداخت وجه نقد و به صورت دستی به مدارس جلوگیری شده و قراداد باید با امضا اولیاء و مدیر مدرسه انجام شود.

وی اظهارداشت: در زمان فعلی مدیریت، هنر استفاده از ظرفیت و امکانات موجود برای کارها است و برنامه‌ریزی مدیران بر اساس واقعیت‌های موجود، الزامی است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره بر استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی جاری گفت: باید آگاهی‌رسانی و برنامه‌ریزی در این پایه از یکی، 2 سال گذشته در وزارتخانه و آموزش و پرورش استان‌ها انجام می‌شد زیرا با استقرار این پایه، هنرستان‌ها و بعضی از مدارس ما در حوزه فضای آموزشی و نیروی انسانی دچار مشکل خواهند شد و ما سعی داریم در این یکماه باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید، امکانات و بستر لازم را برای دانش‌آموزان فراهم کرده و حداقل از استرس و اضطراب دانش‌آموزان، اولیا و مدیران مدارس بکاهیم.

وی با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی موجود هیچ تاثیری در روند برنامه‌های آموزش و پرورش ندارد، بیان داشت: مشکلاتی چون سرانه مطالبات فرهنگیان، اضافه‌کاری، حق التدریس و غیره از سال 42 کم و بیش در کشور ما وجود داشت.

گوهری‌راد افزود: در سال گذشته تخصیص اعتبارات آموزش و پرورش، 115 درصد بوده و ما امید داریم تا مدیران و فرهنگیان عزیز همچون گذشته با سعه صدر سال تحصیلی جدید را پشت سر بگذارند و در این شرایط فعلی کشور بیش از هر چیز به همکاری، همدلی و هدف‌گذاری مدیران نیاز داریم.

فرج‌الله رزاقی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در این همایش اظهار داشت: استقرار پایه دوازدهم با توجه به تغییرات جامعه و نیاز دانش‌آموزان انجام شده و با توجه به گسترش تکنولوژی و علم، باید اطلاعات علمی دانش‌آموزان نیز مطابق شرایط روز جامعه و نیازهای آنها باشد.

وی افزود: امروز مدیران دوره متوسطه نظری و سرگروه‌ها، شرق گلستان در این کارگاه آموزشی باز مهندسی الگو رشد متوسطه نظری و استقرار پایه دوزادهم و چگونگی کمک به دانش‌آموزان و اولیاء آنها در این پایه را آموزش می‌بینند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار