دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان:

۵۹ درصد روابط عمومی‌های استان سمنان مدرک کارشناسی دارند

سمنان (پانا) - دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان، گفت: ۵۹ درصد روابط عمومی‌های استان مدرک کارشناسی دارند و ۱۹.۶درصد کارشناسی ارشد محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۸۴۳۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
۵۹ درصد روابط عمومی‌های استان سمنان مدرک کارشناسی دارند

حمید خدایی راد در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان که در استانداری برگزار شد، ضمن ارائه آماری از به‌کارگیری نیروهای روابط عمومی در تخصص‌های مرتبط با تحصیلات در مقاطع مختلف، تأکید کرد: ۵۹ درصد روابط عمومی‌های استان دارای مدرک کارشناسی، ۱۹.۶ درصد کارشناسی ارشد، ۱۰.۵ درصد دکترا و ۶.۸ درصد دیپلم هستند.

وی بابیان اینکه وضعیت تحصیلی روابط عمومی‌های استان سمنان به نسبت سایر استان‌های کشور وضعیت نسبتاً خوبی است، افزود: یکی از نقاط ضعف اطلاع‌رسانی در استان این است که ۸۸ درصد مدیران روابط عمومی‌ استان دارای مدرک تحصیلی غیر مرتبط‌ هستند و این امر باید اصلاح شود.

ضرورت ارتقاء روابط عمومی‌ها

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان دیگر چالش اطلاع‌رسانی در استان را نداشتن چارت اداری روابط عمومی در بسیاری ادارات شهرستان‌های هشت‌گانه استان دانست و گفت: در برخی ادارات شاهد هستیم که به دلیل نداشتن این پست، معمولاً نیروهای خدماتی و یا غیر مرتبط با این بخش به جلسات فرستاد می‌شوند.

خدایی راد بیان کرد: باید بیش‌ازپیش به بحث روابط عمومی در ادارات دولتی توجه کنیم؛ چرا که روابط عمومی پیشانی یک‌نهاد محسوب می‌شود.

وی سومین مشکل در حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی ادارات و نهادهای فعال در استان سمنان را موضوع مالی دانست و بیان داشت: از مهم‌ترین مشکلات روابط عمومی‌ها بحث مالی است که نمی‌گذارد این واحدها بتوانند نیرو جذب کرده و به کارشان ارتقاء بخشند.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان گفت: باید برای تامین نیروی انسانی و ارتقاء کیفیت خدمات روابط عمومی‌های شاغل در استان سمنان بیش از گذشته تلاش کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار