معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز خبر داد:

تدوین کتب آموزش شهروندی مخصوص مقاطع تحصیلی برای اولین بار در کشور

تبریز(پانا)- معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز از تدوین کتب آموزش شهروندی مخصوص مقاطع تحصیلی برای اولین بار در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۳۱۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تدوین کتب آموزش شهروندی مخصوص مقاطع تحصیلی برای اولین بار در کشور

حجت الاسلام احمد حمیدی با اعلام این خبر افزود: شهرداری تبریز مصمم است برای اولین بار در کل کشور بتواند مبحث آموزش‌های شهروندی را از سنین پایه و مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استان اجرایی کند و امیدواریم در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان ، شاهد پیشرفت در مشارکت های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.

وی تاکید کرد: کتاب‌های مورد تدوین در این طرح، هم برای مربیان و هم برای دانش آموزان تدوین می‌شود و امکان دریافت مفاهیم پایه و مهم زندگی شهروندی را برای آینده سازان کشور فراهم می‌آورد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه در این طرح، مبنای آموزش و تدوین کتاب‌ها بر تسهیل گری، مباحثه و تبادل نظر با دانش آموزان تدارک دیده شده است، گفت: با مشورت اهالی فن در نظر داریم علاوه بر محتوای رسمی و علمی کتاب‌ها، با بهره گیری از مباحث هنری بر اثربخشی این تلاش بیافزاییم.

وی تصریح کرد: این آموزش‌های هنری در پایه‌های اولیه تحصیلی، با بازی‌های بومی محلی، روایات و داستان و نقاشی آمیخته می‌شود تا برای کودکان جذاب و قابل برداشت باشد و برای پایه‌های بالاتر تحصیلی نیز از تئاتر، کاریکاتور و دیگر مصادیق فرهنگی و هنری بهره گرفته می‌شود.

حمیدی ادامه داد: کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی در سرفصل‌های آموزش عمومی و احترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، غنی سازی اوقات فراغت، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ارائه خواهد شد .

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به تاثیر این آموزش‌ها در ارتقای فرهنگ شهروندی بیان کرد: دانش آموزان تاثیر پذیرترین افراد جامعه به شمار می‌آیند و به طوریقین این برنامه‌ها تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی خواهد داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده فی مابین شهرداری تبریز و آموزش و پرورش، اظهار کرد: بحث ارائه آموزش‌های شهروندی در مدارس که با اهتمام شهردار تبریز و با انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش استان از بهمن ماه سال گذشته وارد فاز عملیاتی شد.

وی افزود: فاز نخست دوره آموزش شهروندی در سال گذشته در 80 مدرسه منتخب شهر تبریز و حدود 500 کلاس آموزشی برگزارشد .

حمیدی ضمن قدردانی از همکاری اثر بخش مدیر کل آموزش و پرورش استان در فعالیت‌های فرهنگی به ویژه در دوره‌های آموزش شهروندی، ادامه داد: با تدوین محتوای کتب آموزش شهروندی برای همه سطوح و رده‌های سنی در تلاش هستیم از سال تحصیلی جدید در تمام مقاطع تحصیلی بتوانیم طرح آموزش شهروندی را در مدارس تبریز اجرا کنیم.

گفتنی است، تدوین کتب آموزش شهروندی مخصوص مقاطع تحصیلی برای اولین بار در کشور در شهر تبریز در حال انجام است.

این کتاب‌ها در 26 جلد شامل 12 جلد دانش آموزی و 12 جلد تسهیل‌گری با هشت سرفصل آموزش شهروندی آماده ارائه به دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می‌شوند؛ به شکلی که در هر دوره آموزشی یک کتاب مخصوص مربی و یک کتاب برای دانش آموزان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار