استاندار قزوین:

توجه به هنر،روح لطافت را در جامعه بسط می دهد

قزوین (پانا) - استاندار قزوین در نشست با هنرمندان و پژوهشگران استان بیان داشت: موسیقی زیرزمینی منجر آسیب های اجتماعی شده و توجه به هنر،روح لطافت را در جامعه بسط می دهد.

کد مطلب: ۸۴۳۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
توجه به هنر،روح لطافت را در جامعه بسط می دهد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،عبدالمحمد زاهدی در نشست مشترک با هنرمندان که با عنوان مرداد هنر در حوزه هنری قزوین برگزار شد در پاسخ به دغدغه های اهالی موسیقی با تاکید بر اینکه باید فضا را برای اهالی هنر باز گذاشت، افزود: برای برگزاری کنسرت های موسیقی هیچ محدودیتی در استان نداریم.

وی، انتقال لطافت به جامعه را مهمترین اثر همه هنرها دانست و یادآور شد: در غیر این صورت ما شاهد جامعه ای خشن خواهیم بود.

زاهدی ادامه داد: موسیقی اگر زیرزمینی شود از آن معضل اجتماعی بیرون می آید اما اگر روی زمینی و آشکار باشد مشکلی پیش نخواهد آورد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین ادامه داد: باید فضا را به گونه ای برای اهالی هنر باز گذاشت تا هنرمندان بتوانند کارکردهای خود را به منصه ظهور برسانند و الان هم به انجمن موسیقی اعلام می کنیم ما هیچ محدودیتی برای برگزاری کنسرت نداریم.

به گفته استاندار قزوین، تلاش می کنیم تا فضا برای فعالیت هنرمندان استان بیش از گذشته فرآهم آید و در زمینه های مالی نیز باید همه اهالی این بخش را کمک کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در خصوص استفاده از اماکن تاریخی برای انجمن های هنری هم تا حد توان خود حمایت می کنیم.

استاندار قزوین در پاسخ به دغدغه مطرح شده از سوی یکی از هنرمندان در خصوص دریافت مالیات از هنرمندان با وجود درآمد ناچیز آنها، اظهار داشت: در این رابطه موضوع باید مورد پیگیری جدی قرار گیرد تا در صورت قوانین موجود، حمایت های لازم به عمل آید.

این مقام عالی استان از هنرمندان به عنوان افرادی تیزبین، ریزبین و نکته سنج یاد کرد و گفت: بزرگترین عرفا و شخصیت های دینی ما در قرن های گذشته هم از سنخ شما بوده اند و هرگونه انگ زدن به هنرمندان در واقع توهین به بزرگان و شخصیت های کهن این حوزه است.

زاهدی در پایان با اشاره به نیمه کاره ماندن تالار شهر پس از 12 سال، افزود: طولانی شدن این طرح بیش از این درست نیست و برای سرعت بخشیدن به کار، بخش خصوصی را وارد عمل می کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار