آیین افتتاحیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در سنندج برگزار شد

سنندج(پانا)-با حضور مسئولین وزارتی و استانی آیین افتتاحیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در اردوگاه سلیمان خاطر شهر سنندج برگزار شد .

کد مطلب: ۸۴۳۰۷۵
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور در سنندج برگزار شد

آیین افتتاحیه پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان ، مدیر کل فرهنگی هنری ، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت، امام جمعه سنندج، جمعی از مسئولین وزارتی و استانی و 300 نفر از دانش آموزان ، مربیان و سرپرستان هشت استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل ، ایلام ، خوزستان ، بوشهر ، کرمانشاه و کردستان در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد .

مدیر کل فرهنگی هنری ، اردویی و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم از شرکت یک هزار و 500 دانش آموز مناطق مرزی از 17 استان کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 750 نفر دانش آموزان دختر و 750 نفر دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه مناطق محروم می باشند.

وی با بیان اینکه امسال اردوگاه شهید باهنر تهران میزبان 750 نفر از دانش آموزان دختر مناطق مرزی کشور بود؛ گفت: اردوگاه شهید رجایی نیشابور نیز میزبان 350 دانش آموز مناطق مرزی شرق کشور و اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج نیز میزبان 350 نفر از دانش آموزان مناطق مرزی غرب کشور است.

همچنین رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این مراسم گفت : بر اساس سند تحول بنیادین ، رسالت آموزش و پرورش ، تربیت انسانهای فرهیخته ، بالنده ، متشخص و مسئولیت پذیر در سطح اجتماع است .

وی افزود: ماهیت برگزاری اردوهای ملی دانش آموزان مناطق مرزی تقویت حس وحدت ، همدلی و وفاق در بین شرکت کنندگان در اردو می باشد و دانش آموزان نیز می توانند به عنوان سفیران فرهنگی پیام این رویداد را به سایر دانش آموزان هم استانی خود منتقل کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم نمایشگاه توانمندی ، آثار دستی و دستاوردهای دانش آموزان شرکت کننده در اردو که به صورت غرفه های استانی برپا شده بود با حضور مسئولین افتتاح و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گفت.

پانزدهمین اردوی ملی دانش آموزان پسر مناطق مرزی غرب کشور از 13 لغایت 17 مرداد با حضور دانش آموزان 8 استان آذربایجان شرقی و غرب ، اردبیل ، ایلام ، خوزستان ، بوشهر ، کرمانشاه و کردستان در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج در حال برگزاری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار