پانا، مبلغ سواد رسانه ای در میان دانش آموزان و فرهنگیان

شیراز(پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس، آزاد اندیشی را رسالت مهم هر خبرنگار دانست و گفت: دانش آموزان خبرنگار پانا نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید تمام واقعیت ها را به دور از تعصب بازگو کنند.

کد مطلب: ۸۴۳۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
پانا، مبلغ سواد رسانه ای در میان دانش آموزان و فرهنگیان

محسن کلاری در گفت و گو با خبرنگار پانا در آستانه روز خبرنگار، نقش خبرگزاری پانا را در تربیت دانش آموزان بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: با توجه به جایگاه رسانه و نقش تربیتی آن، پانا نقش ویژه ای را در تربیت اجتماعی دانش آموزان ایفا می کند.

وی در خصوص یادگیری سواد رسانه ای دانش آموزان، ادامه داد: وقتی دانش آموزان و فرهنگیان وارد فضای خبرگزاری پانا می شوند، با استانداردهای رسانه آشنا می شوند که این آشنایی منجر به فعالیت آن ها در راستای ماموریت های آموزشی و پرورشی می شود.

به گفته رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس، خبرگزاری پانا به عنوان چشم بینای جامعه ماموریت اصلی خود را که ایجاد روحیه نقاد و آشنایی دانش آموزان با رسانه می باشد را دنبال می کند، همچنین اگر نقش خبرنگاران با ماموریت های تعریف شده به خوبی ایفا شود، در توسعه سواد رسانه ای بسیار موثر و مفید خواهد بود.

کلاری با اشاره به سواد رسانه ای به عنوان موضوع مهم قرن بیست و یکم، توجه به شاخص ها و استاندار های آموزشی این موضوع را امری مهم در جامعه دانست، و افزود: امروزه باید استاندارد سازی سواد رسانه ای برای سطوح مختلف اجتماعی صورت گیرد، که در میان فرهنگیان و دانش آموزان پایه های مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم این استاندارد سازی ها توسط خبرگزاری پانا انجام شده است.

وی ادامه داد: دانش آموزان خبرنگار نیز می توانند بحث سواد رسانه ای را در خانواده های خود بستر سازی کنند و آموزش های رسانه ای را که در خبرگزاری پانا فرا می گیرند به خانواده منتقل نمایند تا سواد رسانه ای در جامعه افزایش یابد.

وی با اشاره به دو جنبه داخلی و بین المللی سواد رسانه ای عنوان کرد: یک شهروند باید از هر دو منظر به سواد رسانه ای توجه نماید و مطالعه خود را در این زمینه افزایش دهد، تا جامعه ای داشته باشیم که به خوبی فرهنگ استفاده از رسانه را بداند.

این مقام مسئول با بیان شعار هر مدرسه یک خبرنگار، خاطرنشان کرد: با وجود تعداد زیاد خبرنگاران پانا، باید یک موج آفرینی و یک فضای همه گیر در جامعه ایجاد شود، تا با جریان سازی های لازم و آشنایی دانش آموزان با رسانه، هر دانش آموز بتواند یک خبرنگار باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس، تاکید کرد: یک خبرنگار باید به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و یک صدای رسای جامعه عمل کند و رسالت آزاد اندیشی خود را با بیان واقعیت ها به دور از تعصبات انجام دهد.

کلاری در ادامه از خبرنگاران پانا خواست، تا قلم خود را از تملق و فضای روزمرگی دور کنند و به تمام طبقات جامعه و خصوصا کلیت دانش آموزان توجه نمایند و با نگاه نقاد و واقع بینانه خود، به دور از تعصبات حقایق رابازگو نمایند و رسالت خبرنگاری خود را به خوبی انجام دهند، تا در آینده شاهد جامعه ای پوینده و بالنده باشیم.

وی در پایان با اشاره به آموزش های فن سخنوری، خوب دیدن و خوب شنیدن در کلاس های مقدماتی این خبرگزاری اظهار داشت: تمامی افراد علاقه دارند تا این مهارت ها را بیاموزند، تا در آینده یک شهروند مفید و تاثیر گذار در جامعه باشند، پس بنابراین کلاس های آموزشی این خبرگزاری خود به خود باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای فراگیری مهارت خبرنگاری می شود.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار