نماینده مجلس خبر داد:

طرح خروج بانوان نخبه بدون اذن شوهر در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز طرحی را تصویب کردند که در صورت تصویب نهایی بانوان نخبه علمی، فرهنگی، و ورزشی بدون اذن همسر و تنها با اذن دادستان یا دادگاه صالحه یا سازمان مورد فعالیت شان می تواند از کشور خارج شوند.

کد مطلب: ۸۴۳۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح خروج بانوان نخبه بدون اذن شوهر در کمیسیون امنیت ملی تصویب شد

طیبه سیاوشی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در مورد جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس و سیاست خارجی افزود: در این جلسه تبصره الحاقی به بند سه ماده 18 قانون گذرنامه در مورد تسهیل خروج بانوان نخبه ورزشکار و المپیادی از کشور تصویب شد.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز طرحی را تصویب کردند که براساس آن بانوانی که خواهان حضور در المپیادهای علمی، اقتصادی، ورزشی و فرهنگی هستند در صورتی که همسرشان اجازه خروج از کشور را به آنها ندهد با مجوز دستگاه ذیربط یا دادستان یا دادگاه صالحه می توانند از کشور خارج شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: این بدان معنی است که اگر در وهله اول دستگاه ذیربط اجازه خروج آنان از کشور را نداد آنان از طریق دادستان می توانند از کشور خارج شوند و اگر دادستان نیز دستور خروج از کشور را نداد از طریق دادگاه صالحه می توانند اقدام کنند و حکم بگیرند.

سیاوشی بیان کرد: هم اکنون بدین صورت است که اگر بانویی همسرش اذن خروج از کشور را به وی ندهد تنها با اجازه دادستان می تواند از کشور خارج شود و مراحلی مثل دستگاه ذیربط و دادگاه صالحه برای آنان وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: این طرح برای بررسی نهایی به صحن مجلس ارجاع می شود و اگر در آنجا مورد تصویب نهایی قرار گیرد و شورای نگهبان هم تایید کند، اجرایی می شود.

سیاوشی گفت: یکی از مشکلات این است که زنان نخبه ورزشی یا علمی به دلایلی مانند اختلاف با همسر، حتی اگر این اختلاف کوچک باشد نمی توانند از کشور خارج شوند، در حالی که آنها اگر در میادین علمی و یا ورزشی حضور یابند می توانند منافع ملی کشور را فراهم کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: برای مثال این مشکل برای خانم نعمتی قهرمان تیر و کمان ایجاد شد و همسرش اجازه خروج را به وی نداد؛ مساله حاشیه های زیادی را ایجاد کرد و نهایتا دادستان به خانم نعمتی اجازه خروج داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار