مدیر کل آموزش و پرورش استان خبر داد:

شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد سهم آموزش و پرورش از عوارض دریافتی را پرداخت نکرده اند

یاسوج(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: شهرداری‌ها 5 درصد از عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین‌ها و نوسازی را که دریافت می‌کنند باید به آموزش‌وپرورش استان اختصاص دهند ولی هنوز پولی به حساب آموزش و پرورش واریز نشده است.

کد مطلب: ۸۴۳۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
شهرداری های کهگیلویه و بویراحمد سهم آموزش و پرورش  از عوارض دریافتی را پرداخت نکرده اند

هادی زارع پور، ظهر یکشنبه در چهارمین نشست شورای آموزش‌وپرورش استان که با حضور استاندار برگزار شد، افزود:سال گذشته 300 میلیون تومان اعتبار در این بخش پیش‌بینی کردیم و 118 میلیون تومان به شهرداری‌ها ابلاغ شد اما تا کنون این اعتبارات محقق نشده است.

در ادامه این نشست مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش تولید محتوای آموزشی برای دوره پیش‌دبستانی به استان‌ها واگذار شده است، اظهار داشت: در این راستا، کتاب «شهروندان کوچک» با موضوع آموزش مؤلفه‌های مختلف حقوق شهروندی توسط مسئولان و کارشناسان اداره‌کل آموزش و پرورش در حال تدوین است.

زارع پور افزود: این کتاب با رویکرد مسأله‌محوری در پنج فصل و 45 صفحه تا مهرماه امسال آماده تدریس در مراکز پیش دبستانی استان می‌شود.

وی عنوان کرد: از دستگاه‌های مرتبط شامل محیط زیست، منابع طبیعی، شهرداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و میراث فرهنگی خواستیم برای تدوین این کتاب اظهارنظر کنند که تنها شهرداری در این رابطه پیشنهاداتی را ارائه داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این باره اظهار داشت: قانون‌پذیری، اجتماع‌پذیری، حفظ محیط زیست و تاکید بر کار و تلاش بیشتر از جمله مسائل روز هستند که می‌تواند در کتاب شهروندان کوچک گنجانده شود.

علی‌محمد احمدی با انتقاد از دستگاه‌هایی که پیشنهادات خود را برای تدوین این کتاب ارائه ندادند، افزود: یکی از دلایل عدم رشد ما این است که روی آموزش ابتدایی سرمایه‌گذاری نکردیم، مدیران ما نباید تنها جلوی دوربین‌ها اظهارنظر کنند و این قابل قبول نیست که دستگاهی بگوید برای تدوین کتاب پیشنهادی نداشتم.

کهگیلویه به‌عنوان پایلوت طرح سوادآموزی انتخاب شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: امروزه در دنیا باسوادی به معنای خواندن و نوشتن نیست، بلکه سواد اطلاعاتی و دیجیتالی را باسوادی تلقی می‌کنند‌ و نباید برخی از افراد ما از کف سواد هم محروم باشند.
وی افزود: الآن ما در هزاره سوم قرار داریم اما متأسفانه بخشی از جمعیت استان از نعمت سواد محروم هستند که این موضوع نشان می‌دهد که باید در حوزه سوادآموزی تلاش بیشتری انجام دهیم.
احمدی از اداره کل آموزش‌وپرورش استان خواست شهرستان کهگیلویه را به‌عنوان پایلوت طرح سوادآموزی در نظر بگیرد و در این زمینه برنامه عملیاتی خود را در نشست آینده شورای آموزش‌وپرورش ارائه دهد و این طرح به‌تدریج در کل استان تعمیم یابد.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعتبار خوبی را برای این موضوع اختصاص دهد تا هرچه سریع‌تر شاهد کاهش آمار بی‌سوادی در شهرستان کهگیلویه باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار