«بدون تاریخ، بدون امضاء» و «خوک» رکورددار بیشترین نامزدی‌ جشن خانه سینما

تهران (پانا) – دو فیلم سینمایی «بدون تاریخ، بدون امضاء» و «خوک» هرکدام با 10 نامزدی بالاترین آمار نامزدی جوایز جشن خانه سینما در سال 97 را به خود اختصاص داده‌اند.

کد مطلب: ۸۴۲۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
«بدون تاریخ، بدون امضاء» و «خوک» رکورددار بیشترین نامزدی‌ جشن خانه سینما

با نزدیک شدن به برگزاری جشن خانه سینما، فهرست نامزدهای بیستمین جشن بزرگ سینمای ایران امروز یک‌شنبه 14 مرداد 97 بر اساس آراء هیئت داوران اعلام شد.

بر اساس این آمار، فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» به کارگردانی وحید جلیلوند و «خوک» به کارگردانی مانی حقیقی هرکدام با 10 نامزدی بیشترین تعداد نامزدی برای این جوایز را به خود اختصاص داده اند.

فیلم‌های «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی هرکدام با 7 نامزدی در رتبه بعدی قرار دارند.

«عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان و «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری هریک با 5 نامزدی رتبه سوم را به لحاظ بیشترین نامزدی به خود اختصاص داده‌اند.

«چهارراه استامبول» به کارگردانی مصطفی کیایی نیز در 4 رشته نامزد جوایز جشن بزرگ سینمای ایران شده است.

مراسم جشن خانه سینما هر سال در روز ۲۱ شهریور، مصادف با روز ملی سینما در ایران برگزار می‌شود و طی آن به بهترین‌های سینمای ایران تندیس خانه سینما اهدا می‌شود، امسال به دلیل مقارن شدن این جشن با ایام سوگواری سالار شهیدان جشن سینما زودتر از گذشته برگزار می شود و به بهترین های سینما که از سوی صنوف انتخاب شده اند جوایزی اهدا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار