مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز: رسانه ها پرچمدار نظارت بر عملکرد راه و شهرسازی استان هستند

ساوجبلاغ (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه اقدامات وبرنامه های این اداره کل را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز: رسانه ها پرچمدار نظارت بر عملکرد راه و شهرسازی استان هستند

تقی رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در این نشست گفت: در حوزه راهسازی چند پروژه ملی واستانی در دست اقدام است.پروژه ای که امروز مورد بازدید قرار گرفت جاده هشتگرد به طالقان به طول 42 کیلومتر که از سال 95 به طور جدی آغاز شد و در تلاشیم تا کنار گذر آن را تا پایان سال بهره برداری کنیم .پروژه مهم دیگر استان بزرگراه غدیر( آبیک به چرمشهر) به طول 158 کیلومتر باحدود 47/74 درصد پیشرفت فیزیکی وبا دو هدف کاهش بارترافیکی و آلودگی هوای ناشی از این ترافیک در استان البرز و همچنین در بحث پدافند غیرعامل در حال احداث است وپیش بینی برنامه ای افتتاح آن پایان سال98 می باشد.

رضایی با اشاره به بازدید وپیگیری مسئولان کشوری درمورد پروژه آزاد راه همت افزود: امیدواریم این بزرگراه با89درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره برداری برسد و ابر پروژه تهران شمال نیز در قطعه 3 با 93/5 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی ضمن اعلام بهره برداری از 100 کیلومتر راه روستایی در استان و پوشش 70 درصدی راه آسفالته روستایی استان گفت: قرارداد262 کیلومتر راه نیز منعقد گردیده و دراین پروسه راهسازی روستایی به اشتغال روستایی نیز توجه شده است.

این مقام مسئول در حوزه شهرسازی با اعلام اولویت برنامه های ستاد بازآفرینی شهری دراستان، بیان داشت: بالغ بر712 هزار نفر در محلات هدف بازآفرینی زندگی می کنند که شامل مناطق فرسوده داخل شهر و همچنین حاشیه های شهرها هستند؛ طبق مصوبه ستاد بازآفرینی شهری این محلات هدف باید بازسازی و بهسازی شوند و دراین زمینه همه دستگاه ها می بایست بخشی از برنامه ها و پروژه های خود را دراین مناطق هدف گذاری نمایند.

وی افزود: در مرحله اول 15 محله در نقاط مختلف استان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند و در این محلات ابنیه مختلفی مانند مرکز کنترل آسیب های اجتماعی، احداث مرکز بهداشت، ساختمان وسوله مدیریت بحران، نهاد توسعه محله و مرکز اسکان اجتماعی احداث خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی با اعلام توفیق در پرونده های حوزه املاک که له دولت رای صادر گشته و بالغ بر1000میلیارد تومان آورده داشته است گفت: آمادگی داریم تا طی فراخوانی، زمینهای دولتی با کاربری آموزشی،درمانی،ورزشی،فرهنگی و گردشگری را به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار نماییم.

رضایی در انتها رسانه را پرچمدار نظارت بر اداره کل نامید و خواستار تداوم این امر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار