مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران: احتمال تحویل مابقی ATRها وجود دارد

تهران (پانا) - مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از حمایت وزیر اقتصاد فرانسه در نهایی‌شدن قرارداد خرید ATR‌ها خبر می‌دهد و می‌گوید در تلاش هستیم بقیه ATRهای موضوع قرارداد تحویل گرفته شود.

کد مطلب: ۸۴۲۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران: احتمال تحویل مابقی ATRها وجود دارد

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی در مراسم استقبال از پنج فروند هواپیمای ATR۷۲-۶۰۰ تازه‌وارد هما که با حضور وزیر راه و شهرسازی، تعدادی از معاونان وی و اعضای کمیسیون عمران مجلس در آشیانه انقلاب مهرآباد تهران برگزار شد، گفت: توانستیم این پنج فروند را با تلاش تیم مذاکره‌کننده وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مستقیماً از تولوز فرانسه با خلبانان ایرانی به تهران بیاوریم و این کار ما به جهانیان ثابت کرد که ما می‌توانیم.

وی ادامه داد: وقتی تحریم‌ها اعلام شد، عده‌ای مدام به من می‌گفتند «چه کار می‌خواهی بکنی؟ مگر می‌توانی مشکل را حل کنی؟»؛ من گفتم «یا راهی خواهیم ساخت یا راهی خواهیم یافت» و امروز اقدام‌های ما به نتیجه رسیده است.

رئیس هیات مدیره هما گفت: این راه را نشان دادیم و توانستیم در وضع ویژه اجتماعی سیاسی کشور، پنج فروند هواپیما وارد کنیم.

وی با بیان اینکه ATRها منجر به توسعه کشور به خصوص مناطق کمتر برخوردار می‌شود، گفت: از ۱۸ اردیبهشت تا ۱۵ مرداد امسال مهلت ۱۰ روزه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به شرکت‌های اروپایی داده شده بود تا قراردادهای خود را با ایران به نتیجه برسانند. ما نیز با وجود ابطال مجوز فروش هواپیما به ایران، توانستیم با مذاکرات طولانی با مقام‌های اروپایی به ویژه ایتالیایی و فرانسوی و نیز مدیران ATR، مجوز ورود این پنج فروند را به ناوگان هما دریافت کنیم. همچنین امیدواریم هواپیماهای بیشتری تحویل بگیریم.

شرفبافی خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد فرانسه نیز برای ورود این هواپیماها به ایران تلاش زیادی انجام داد و از همه مهمتر مقاومت مردم ایران بود که پای عهد خود ایستادند. اعطای این مجوز خاص به این پنج فروند هواپیما نشان داد اگر اروپا بخواهد، می‌تواند از همه شرکت‌های سرمایه‌گذار اروپایی در ایران حمایت کند.

این مقام مسئول با اشاره به بهره‌برداری یکساله اخیر هما از ATR افزود: مدیران شرکت ایتالیایی ـ فرانسوی ATR نیز از بهره‌برداری مناسب هما تمجید کرده‌اند و ما قصد داریم تا این هواپیماها را برای توسعه عدالت سفرهای هوایی به کارببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار