استاندار خراسان جنوبی:

تاکید برتولید برق خورشیدی در روستاها

بیرجند (پانا) -ا ستاندار خراسان جنوبی برآموزش روستائیان برای نصب پنلهای خورشیدی و تولید برق از آن تاکید کرد .

کد مطلب: ۸۴۲۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید برتولید برق خورشیدی در روستاها

محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانکها، افزود : انرژی خورشیدی مهمترین ظرفیت اشتغالزایی استان است که باید نحوه استفاده از پنلهای خورشیدی را به روستائیان آموزش داد و برق تولید کرد.

مروج الشریعه با تاکید بر کاهش 5 هزار مگاواتی برق در کشور افزود:انرژی باد و خورشید دو ظرفیت مهم خراسان جنوبی است که باید از این موقعیت مناسب برای تولید انرژی برق استفاده کرد.

وی گفت:باید با محوریت کمیته امداد امام خمینی استان برای 10 هزار اشتغال خانگی با محوریت تولید برق از انرژی خورشیدی برنامه ریزی شود.

استاندار افزود: متقاضیان می توانند از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای نصب پنلهای خورشیدی و تولید برق استفاده کنند.

مروج الشریعه با تشکر از بانکهای پرداخت کننده این تسهیلات گفت: اشتغال روستایی همان مسیری است که دارد طی می شود، هر چند از بانکها انتظار داریم با سرعت بیشتری تسهیلات را پرداخت کنند.

امیر حسنخانی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هم اکنون تنها چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات اشتغال پایدار روستایی را پرداخت می کنند که انتظار داریم بانک های تجارت، صادرات و ملی هم در این زمینه ورود پیدا کنند.

حسنخانی با بیان اینکه هم اکنون تامین وثیقه از مهمترین مشکلات متقاضیان است افزود: در این زمینه می توان از ظرفیت بیمه ها برای تضمین وثایق استفاده کرد تا دغدغه متقاضیان رفع شود.

رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم از پرداخت 42 و نیم درصد سهمیته تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در قالب این تسهیلات تا کنون هزار و 348 طرح به بانک های استان معرفی شده اند که اعتبار 219 طرح پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار