2 وعده وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان پیشتاز: رفع حالت کسالت‌بار مدارس و حذف بخشی از کتاب‌های درسی

تهران (پانا)‌ - وزیر آموزش و پرورش صبح امروز از هشتمین جشنواره ملی مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی کشور (اردوی ملی) در اردوگاه شهیدباهنر بازدید کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
2 وعده وزیر آموزش و پرورش به دانش‌آموزان پیشتاز: رفع حالت کسالت‌بار مدارس  و حذف بخشی از کتاب‌های درسی

سیدمحمد بطحایی، در بازدید از هشتمین جشنواره مهارت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزان پیشتاز (اردوی ملی) که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، گفت: «به عنوان یک معلم می‌گویم که آموزش و پرورش ما باید به سمتی برود که بخش عمده‌ای از برنامه‌ها، آموزش مهارت‌های زندگی باشد. ما در آموزش و پرورش باید زندگی کردن را تمرین کنیم.»

او خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: «شما دانش‌آموزان در این چهار روز کنار یکدیگر زندگی کردید. در این مدت ساعت‌هایی به شما سخت یا خوش گذشته است. ساعت‌هایی بوده است که به یکدیگر کمک کرده‌اید یا بدخلقی همدیگر را تحمل کرده‌اید، با دوستانتان مدارا و درددل کردید و با آنها از زندگی خود سخن گفته‌اید، همه اینها به معنی تمرین زندگی است. شما در قالب این اردوها زندگی را طوری تمرین می‌کنید که بعد از جدایی از محیط خانواده و تشکیل زندگی مستقل، بتوانید از عهده مسائل و مشکلات زندگی بر بیایید.»

وزیر آموزش و پرورش به تعریف آستانه تحمل در روانشناسی تربیتی اشاره کرد و گفت: «بعضی از افراد به دلیل پایین بودن آستانه تحمل، خیلی زود عصبانی، بی‌حوصله و ناامید می‌شوند؛ اما آستانه تحمل فقط در چنین محیط‌هایی و با با همدیگر زندگی کردن بالا می‌رود.»

بطحایی افزود: «می‌دانم به بعضی از شما به دلیل ویژگی‌ محیط‌های اردویی سخت گذشته است و اینحا دیگر از امکانات مناسب منزل خبری نیست. اما همه اینها تمرین نظم و مهارت زندگی کردن است که ما باید آن را در برنامه‌های نظام آموزشی قرار دهیم.»

او گفت: «آموزش و پرورش قصد دارد که به تدریج وزن برنامه‌هایی چون اردوی ملی را در همه سطوح و در برنامه‌های آموزشی و پرورشی بیشتر کند. من و همکارانم در آموزش و پرورش به دنبال این هستیم که با کمک شما و خانواده‌هایتان، مدرسه را از این حالت خسته‌کننده و کسالت‌بار خارج کنیم به طوری که شما با شادی و نشاط به مدرسه بروید و عصر از بابت اینکه از مدرسه خارج‌می‌شوید، ناراحت باشید.»

وزیر آموزش و پرورش به نقش خانواده‌ها در تغییر فضای مدارس اشاره کرد و گفت: «در تلاش هستیم که بخشی از حجم کتاب‌های درسی را که دانش‌آموزان را اذیت می‌کند، حذف کنیم اما یکی از مخالفان جدی این موضوع خانواده‌ها هستند که فکر می‌کنند که فرزندانشان هرچه در مدرسه فرمول‌ بیشتری حفظ کنند، موفق‌تر خواهند شد اما این اشتباه است و ما باید به تدریج‌ این رفتار را اصلاح کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار