ادامه سیاست بازی با افکار عمومی ایران: ترامپ باز هم از ملاقات با مقام‌های ایرانی سخن گفت

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری آمریکا در آخرین توئیتی که درباره ایران منتشر کرده بار دیگر تلاش کرده است موضوع ملاقات با مقام‌های ایرانی را به مشکلات اقتصادی در کشور مربوط و از فضای موجود بهره‌برداری کند.

کد مطلب: ۸۴۲۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد
ادامه سیاست بازی با افکار عمومی ایران: ترامپ باز هم از ملاقات با مقام‌های ایرانی سخن گفت

دونالد ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشته است: «ایران و اقتصادش خیلی سریع به سمت بدی می‌رود! اینکه من ملاقات (دیدار با مقام‌های ایرانی) خواهم کرد یا خیر مهم نیست - این موضوع به آنها بستگی دارد.»

رئیس‌جمهوری آمریکا هفته گذشته برای اولین بار در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا موضوع ملاقات بدون قید و شرط و در هر زمان با رهبر و رئیس‌جمهوری ایران را مطرح کرد.

ساعتی پس از این اظهارات ترامپ، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای برای مذاکره با ایران شرط تغییر رفتار دولت را تعیین کرد که بسیاری این ناهماهنگی بین کاخ سفید و وزارت امور خارجه را ناشی از شکاف در دولت ترامپ دانستند.

با وجود این مقام‌های ایرانی در طول هفته گذشته پاسخ روشنی به دونالد ترامپ دادند.

ایران اعلام کرد که هر چند مذاکره را با هیچ کشوری رد نمی‌کند اما آمریکا باید بتواند اعتماد کشورمان را کسب کند، به مردم ایران احترام بگذارد و سپس از مذاکره سخن بگوید.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در حالی موضوع مذاکره با ایران را پیش می‌کشد که از زمان کسب قدرت در آمریکا توافق هسته‌ای ایران را که توافقی بین‌المللی و با پشتوانه و تأیید سازمان ملل متحد بود بدترین توافق تاریخ خوانده، به صورت یکجانبه از برجام خارج شده و فرمان داده است که تحریم‌های آمریکا به صورت یکجانبه ضد ایران اجرایی شود.

آمریکا همچنین سیاست آینده خود در قبال ایران را اعمال شدیدترین فشارهای اقتصادی اعلام کرده است و همه اینها در حالی است که متحدان اروپایی آمریکا با چنین سیاست‌هایی در مورد ایران مخالف هستند و بارها تلاش کردند که مانع رئیس‌جمهوری آمریکا از چنین اقدامی شوند.

به نظر می رسد آنچه دونالد ترامپ در چنین رویکردی به دنبال آن است نه مذاکره که نفوذ بر افکار عمومی مردم ایران برای فشار بیشتر بر دولت جمهوری اسلامی است. اقدامی که آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش به صورت برنامه‌ریزی شده آن را دنبال می‌کنند.

بنیامین نتانیاهو با ویدئوهای چند دقیقه‌ای که در ماه‌های اخیر منتشر می‌شود با مردم ایران در مورد مشکلات اقتصادی سخن می‌گوید و ناتوانی دولت در اصلاح امور. از سوی دیگر متحدان عربی آمریکا در منطقه تلاش می‌کنند بر دخالت ایران در یمن و مناقشات منطقه‌ای تأکید کنند.

بر همین اساس روشن است که سیاست تنظیم شده‌ای برای تله‌گذاری درمقابل مردم ایران در ایجاد تنش داخلی و استفاده از فضای تنش و شکاف در ایران وجود دارد.

در چنین فضایی همانگونه که مقام‌های ایرانی بارها تأکید کرده‌اند هوشیاری ضرورت بسیاری دارد. هوشیاری که نه تنها از سوی مردم بلکه برخی از مسئولان و کارشناسان کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار