افشانی برای ماندن در شهرداری تهران از مجلس استفساریه می‌‌گیرد

تهران (پانا) - شهردار تهران درباره فعالیتش در این سمت درصورت تایید نهایی و ابلاغ اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان توضیحاتی داد.

کد مطلب: ۸۴۲۸۷۹
لینک کوتاه کپی شد
افشانی  برای ماندن در شهرداری تهران از مجلس استفساریه می‌‌گیرد

محمدعلی افشانی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره بازنشستگان شهرداری و اینکه این مصوبه شامل حال وی می‌شود، گفت: مصوبه مجلس باید به تایید شورای نگهبان برسد، من خودم کاملاً موافق این قانون هستم و ما این کار را در شهرداری شروع کرده‌ایم به دلیل آن است که باید نیروهای جوان‌تر وارد مدیریت شود.

وی ادامه داد: اینکه این قانون مشمول من می‌شود یا خیر، بستگی به استفساریه‌ای دارد که پس از ابلاغ و اجرا از مجلس خواهیم گرفت.

افشانی در ادامه درباره میزان آمادگی تهران درباره بحران‌ها گفت: مهم‌‌ترین مسئله در زمان بحران، مدیریت بحران و به ویژه مدیریت مردمی که در معرض آسیب قرار دارند، است. تجربه ثابت کرده است در زمان وقوع زلزله کسانی که آسیب دیده‌ و چه آنها که آسیب ندیده‌اند، ساماندهی درستی ندارند.

شهردار تهران افزود: در این جلسه پیش‌بینی شد تمام نهادهای ملی در خصوص ساماندهی مردم در هنگام زلزله و سیل مانورهایی انجام دهند تا در زمان وقوع این بحران‌ها، هر دستگاه بداند چه فعالیتی باید انجام دهد. همچنین باید از ظرفیت مردم برای امداد و نجات مصدومان استفاده کرد.

افشانی تصریح کرد: در هنگام زلزله، تردد در سطح شهر بسیار دشوار می‌شود؛ یکی به دلیل بافت فرسوده‌ای که شهر تهران دارد و یکی هم به دلیل وجود گسل‌های عظیمی که در سطح شهر تهران وجود دارد؛ روی این گسل‌ها، ساختمان‌های زیادی ساخته شده و تهران در برابر زلزله آسیب‌پذیر است. بنابراین اگر زلزله‌ای رخ دهد، امکان تردد در شهر فراهم نیست.

وی اظهار کرد: پس از مدیریت مردم در زمان بحران، باید موضوع تردد را مد نظر قرار دهیم که در این باره اورژانس هوایی و امکان امداد و نجات از طریق بالگرد، یکی از راهکارهایی است که می‌توانیم از ترافیک و موانع گذر کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه استان‌های معین هر منطقه از شهر تهران مشخص خواهد شد، گفت: باید مشخص شود در صورتی که در تهران بحرانی رخ دهد، محل اسکان مردم کجاست. قرار شد در جلسه بعدی این مکان‌ها به صورت مشخص روی نقشه‌ها ارائه شود.

افشانی اضافه کرد: ما باید با توجه به امکانات، تجهیزات و تجربه‌ای که داریم، وضع را به گونه‌ای در هنگام زلزله مدیریت کنیم که کمترین خسارت بخصوص خسارت جانی را داشته باشیم و زمان امداد و نجات را کوتاهتر کنیم. آمادگی یعنی اینکه در کمترین زمان آماده پاسخگویی امداد و نجات مردم باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که در زمان شهردار سابق تهران قرار بر این بود که تجهیزات ستاد بحران افزایش پیدا کند، آیا در این جلسه گزارشی در خصوص فعالیت شش ماه گذشته ارائه شد؟ گفت: در این جلسه گزارشی در این زمینه ارائه نشد، اما هر فصل یک بار جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهیم کرد تا آمادگی لازم برای مقابله با دو حادثه احتمالی در تهران یعنی سیل و زلزله داشته باشیم. این خشکسالی‌های اخیر ممکن است ما را از حادثه سیل غافل کند، اما در کشور ما با توجه به اقلیمش این احتمال وجود دارد که در هر زمان یک بارندگی غیرقابل پیش‌بینی رخ دهد، بنابراین سیل هم یکی از بحران‌های شهر تهران است.

شهردار تهران با اشاره به جلسه‌ای که در مجلس در خصوص بحران‌های شهر تهران برگزار شد، افزود: در آن جلسه در خصوص کمبودهای تهران در زمان بحران صحبت شد، اما در جلسه امروز قرار شد میزان داشته‌های تهران مورد بررسی قرار گیرد و بعد بر اساس میزان داشته‌ها، کمبودها را برطرف کنیم.

افشانی تأکید کرد: مدیریت بحران در تهران و شناسایی نیازها و کمبودها، کار یک روز، دو روز و شش ماه نیست، کاری دراز مدت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار