در بخشنامه‌ای ابلاغ شد؛

جزئیات تشکیل شورای موسسان آموزش از راه دور و شرایط عضویت

تهران (پانا) - گودرز شاهمرادی، مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل تشکیل شورای هماهنگی موسسان آموزش از راه دور را به همه استان‌های کشور ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۸۳۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات تشکیل شورای موسسان آموزش از راه دور و شرایط عضویت

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس غیر‌دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی، طبق ابلاغ مدیریت آموزش از راه دور کشور، با رای نهایی تشکیل شورای موسسان مدارس آموزش از راه دور، استان‌های کشور موظف شده‌اند حداکثر تا پایان مرداد امسال شورای هماهنگی موسسان مدارس آموزش از راه دور را با رویکرد بهره‌گیری از ظرفیت فکری موسسان تشکیل دهند.

شورای هماهنگی موسسان مدارس آموزش از راه دور با هدف کمک به رفع تنگناها و کمبود منابع و فضاهای آموزشی، گسترش فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان و برای بهره‌گیری از امکانات بالقوه مردم از طریق جلب مشارکت‌های مردمی براساس قانون، همفکری در تدوین ضوابط و دستور‌العمل‌های مورد‌نیاز مدارس پس از تصویب طرح در شورای سیاستگذاری مرکزی در همه استان‌ها و سپس در مرکز تشکیل می‌شود.

طبق اعلام مدیریت آموزش از راه دور کشور، همکاری و همفکری در برنامه‌های کیفیت‌بخشی، ارائه خدمات اداری، فرهنگی، آموزشی و پرورشی به مدارس آموزش از راه دور برابر ضوابط و انجام همه فعالیت‌ها و ارائه خدمات در زمینه اعتلا و تعمیم آموزش و پرورش کشور با تصویب و تأیید وزارت آموزش و پرورش مهمترین فعالیت‌های پیش‌بینی شده برای شورای هماهنگی موسسان آموزش از راه دور است.

داشتن فرصت کافی و انگیزه لازم، آگاهی از قانون و مقررات مرتبط و برخورداری از حسن شهرت، دارابودن حداقل 3 سال سابقه فعالیت آموزشی و پرورشی به عنوان موسس مدرسه و سکونت دائمی در استان از شرایطی است که دفتر مدیریت آموزش از راه دور برای عضویت افراد در این شورا تعیین کرده است.

همچنین براساس این ابلاغ شورای هماهنگی استان‌ها شامل هیات مدیره، بازرسان و کمیته‌های تخصصی است و این کمیته‌ها در پنج محور کیفیت‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی، کیفیت‌بخشی به امور پرورشی و فرهنگی، نظارت و ارزیابی عملکرد، قوانین و مقررات و پشتیانی با شرح وظایف تعریف شده فعالیت می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار