ئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف:

برگزاری جشنواره های ورزشی در روستاهای شهرستان خوسف اولویت دارد

خوسف (پانا) - رئیس اداره ورزش و جوانان  شهرستان خوسف گفت: با توجه به سکونت بیش از 70 درصد جمعیت این شهرستان در روستاها، برگزاری جشنواره ورزشی فرهنگی در روستاها در اولویت این اداره است.

کد مطلب: ۸۴۲۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره های ورزشی در روستاهای شهرستان خوسف اولویت دارد

فاطمه چهکندی نژاد رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خوسف اظهار داشت: از ابتدای سال جاری جشنواره بازی های بومی و محلی در روستاهای تقاب، اصغریه، ماژان، خور و منطقه گردشگری دق اکبرآباد برگزار شده است و در روز جمعه 19 مرداد ماه نیز جشنواره بازی های بومی و محلی به همراه مسابقات دوچرخه سواری کوهستان در روستای ییلاقی آرک برگزار خواهد شد.


وی افزود: استخر سرپوشیده شهر خوسف با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی از مهمترین پروژه های نیمه تمام شهرستان بوده که تاکنون 12 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است و پنج میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار تخصیصی استانی در سال جاری پیشرفت خوبی خواهد داشت.


وی گفت: با توجه به پیگیری های نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شواری اسلامی، فرماندار خوسف و اداره کل ورزش و جونان استان و از طریق بنیاد مستضعفان قول هایی برای تکمیل پروژه داده شده است که با تخصیص این اعتبار و اعتبارات استانی به اتمام خواهد رسید


رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف ادامه داد: با توجه به کاهش اعتبارات تملک دارایی های شهرستان نسبت به سال گذشته امیدواریم با تخصیص اعتبارات ملی این کاهش اعتبار جبران شود.


وی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی توسعه و پیشرفت جز با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و مشارکت پذیری مردم امکانپذیر نیست.


چهکندی نژاد از برگزاری اولین نشست مشترک سازمان های مردم نهاد و غیردولتی، موسسات خیریه و هیات های ورزشی استان در شهرستان خوسف خبر داد و افزود: بهره گیری از نظرات این مجموعه و مشارکت در توسعه شهرستان از اهداف این گردهمایی است.


وی با بیان اینکه فعالیت های سازمان های مردم نهاد در شهرستان خوسف وضعیت خوبی ندارد ابراز امیدواری کرد: بتوان با برگزاری اینگونه برنامه ها به افزایش فعالیت این سازمان ها کمک کرد.


رئیس اداره ورزش و جوانان خوسف با انتقاد از اینکه فقط یک سمن از این اداره مجوز فعالیت دریافت کرده است ادامه داد: برای افزایش این گونه سازمان های مردم نهاد پیگیری هایی در حال انجام است و خانه جوان شهرستان راه اندازی شده است که طی چند هفته آینده با استفاده از ظرفیت جوانان و فعالان اجتماعی به صورت رسمی فعالیت خود را شروع خواهد کرد.


وی گفت: از ابتدای سال جاری 2 جشن به مناسبت روز جوان توسط تنها سمن شهرستان خوسف برگزار شده و برای تداوم این گونه برنامه ها و در راستای کاهش آسیب های اجتماعی طرح هایی تهیه و برای دریافت اعتبار به اداره کل ورزش و جوانان استان ارسال شده که امیدواریم موفق به دریافت اعتبار برای اجرای آنها شویم.


چهکندی نژاد گفت: از محل اعتبارات 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده تعداد 10 خانه ورزش روستایی به وسایل ورزشی تجهیز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار