اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز رتبه دوم زمان ارائه خدمت کشور

کرج (پانا) - مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان البرز گفت: روند تغییرات سیاست های سازمان ثبت بستری برای رفع مشکلات اقتصادی و توسعه سرمایگذاری در جامعه می باشد.

کد مطلب: ۸۴۲۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز رتبه دوم  زمان ارائه خدمت کشور

عباس مرادخانی مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان البرز روند تغییراتی که طی سال های اخیر در سازمان ثبت صورت گرفته را راهی برای رفع مشکلات اقصادی جامعه برشمرد و گفت:آمار وعملکرد اداره ثبت اسناد و املاک حاکی از آن است که تلاش ها صورت گرفته در جهت رفع مشکلات زیربنایی وتوسعه سرمایه گذاری افزایش چشمگیری داشته است.

مرادخانی بیان داشت: وظیفه همه ما در این وضعیت نظارت کامل بر میزان عملکرد همه قسمت ها و روند های اداری می باشد و با تغییرات چشمگیری که در سازمان ثبت در همه زمینه ها صورت گرفته در جهت پیشزفت جامعه و رضایت مردم در حال انجام است .

وی افزود: با عنایت به جایگاه چشمگیر استان در حوزه املاک، آمارها حاکی از صدور بیش از 41 هزار سند تکبرگ با رشد 20 درصدی نسبت به سال قبل ، بالغ بر 18 هزار تفکیک عرصه و اعیان و همچنین صدور 1544 سند دولتی در سالجاری است. هم اکنون قریب به 95 درصد از خدمات ثبتی در استان بصورت الکترونیکی انجام می­گیرد در سالجاری همسو با برنامه­ها و سیاستهای سازمان و با تلاش همکاران در کلیه بخشها و واحدهای ثبتی موفق شده­ایم با تحقق صددرصدی برنامه های محوله از جمله ثبت خلاصه معاملات و پاسخ استعلامات الکترونیکی دفاتر در بازه دو روز کاری، گامی موثر در تسریع و تسهیل ارائه خدمات ثبتی به مردم برداریم. در 3 ماهه سال جاری 535 شرکت و موسسه ثبت شده که تعداد تغییرات در این مدت نیز 1700 مورد به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: ارائه خدمات بازداشت و رفع بازداشت سرمایه به صورت الکترونیکی ، صدور کارت بازرگانی ، خدمات پلمپ دفاتر تجاری، شناسایی بدهکاران مالیاتی و اجرایی شدن بند ۵۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۲ و دادن اطلاعات حجمی به مراجع ذی صلاح ، ارتباط با محاکم قضایی و دفاتر اسناد رسمی در فضای الکترونیکی و بر خط از دیگر مزایای اجرایی شدن سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است. لازم به ذکر است با اینکه در اداره ثبت شرکت ها با محدویت هایی از قبیل تعداد نیروی انسانی مواجه هستیم ولی میانگین زمانی ثبت شرکت و موسسات در استان البرز از 8 روز در سال94 به 1 روز در سال 97 رسیده است.راه اندازی سامانه های جامع مرتبط با ثبت شرکت ها موجب ارتقای بهبود فضای کسب و کار و ارتقای کشور در مجامع بین المللی می باشد در همین راستا استان البرز با دارا بودن 43000 شرکت و موسسه غیر تجاری توانسته است در برنامه چهارم توسعه قضایی و نظارت بر اجرای برنامه عملیاتی از لحاظ زمان ارائه خدمت رتبه دوم را در کشور بدست آورد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت:در حال حاضر نظارت دقیق بر برنامه آرشیو الکترونیکی پرونده­های ثبتی بعنوان یکی از اولویتهای این اداره کل می­باشد که هم اکنون کلیه پرونده­های املاک و اجراء موجود در استان اسکن شده و آرشیو الکترونیکی پرونده­های ثبت شرکتها نیز بعنوان پایلوت در این استان به پایان رسیده و انجام این مهم منجر به حذف فیزیکی پرونده های ثبتی استان و به تبع آن تسهیل ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع گردیده است.در آخر باید به این نکته اشاره کنم که با ارائه آموزش های پیشرفته و ارتقاء مطالعات در حوزه های مختلف می توانیم گامی موثر در پیشرفت و اهداف موثر سازمان در کشور برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار