شهردار چناران اعلام کرد:اجرای طرح غربالگری سلامت شهروندان چنارانی

چناران (پانا) - شهردار چناران از اجرای اولین طرح غربالگری سلامت شهروندان چنارانی در پارک ملت چناران خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۲۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شهردار چناران اعلام کرد:اجرای طرح غربالگری سلامت شهروندان چنارانی

هادی بارویی، گفت: امروزه نگاه خاص شهرداری‌ها به مباحث مرتبط به ارتقای سلامت عموم شهروندان با همکاری سایر دستگاه‌هایی که ارتباط مستقیم با حوزه سلامت عمومی دارند بعنوان یک اصل جزء اولویت‌های بسیار مهم ما در شهرداری چناران قرار گرفته است.
شهردار چناران بیان کرد: بر همین اساس طبق پیشنهادی که از سوی تعدادی از جوانان داوطلب شهر که فارغ التحصیل و دانشجوی رشته های پرستاری وبرخی دیگر از رشته های پزشکی هستند، تصمیم گرفتیم اولین طرح غربالگری سلامت را که شامل تست فشار خون، قد، وزن، قند خون و مصاحبه کلی در حوزه سلامت برای هر فرد می باشد و ارائه نرم افزارهای مفید سلامت که اطلاع از آن برای کلیه شهروندان ضروری است را بصورت رایگان از 24 لغایت 26 مرداد ماه جاری در بوستان ملت به مدت سه روز اجرا نمائیم.
وی افزود: هدف ما از اجرای چنین طرحهایی بالا بردن آگاهی و راههای پیشگیری همشهریان عزیزمان از خطرات و بیماریهایی است که ممکن است سلامت افراد مختلف را تهدید کند و همچنین اطلاع از میزان و مدت ابتلاء به یکی از بیماریهای مزبور است تا در اسرع وقت با مراجعه به مراکز درمانی نسبت به درمان اینگونه امراض از جانب فرد مبتلا اقدام گردد.
بارویی، اظهار داشت: در حاشیه اجرای این طرح ضمن تهیه پمفلت های آموزشی در باره انواع و اقسام بیماریها و راههای پیشگیری و مقابله با آن نیز آماده شده است که در بین عموم شهروندان و مراجعین توزیع می گردد.
شهردار چناران، افزود: قصد داریم در مدت سه روزه اجرای این طرح با راه اندازی کمپین نه به قلیان که متاسفانه شاهد استعمال آن در فضاهای عمومی و تفریحی، خصوصا پارکهای سطح شهر از سوی برخی از شهروندان و با کمال تاسف شیوع آن در بین جوانان و نوجوان هستیم، بتوانیم گامی موثر در راستای اقدامات فرهنگی درست و اطلاع رسانی از مضرات و خطرات افرادی که به این نوع از دخانیات روی آورده اند و مع الاصف رشد آن را در بین خانواده ها نیز شاهدیم، داشته باشیم.
بارویی با اشاره به اینکه بالا رفتن سطح سلامت آحاد شهروندان، نقش موثری در پدیدار شدن شهر سالم خواهد داشت، گفت: ضرورت اجرای این قبیل طرحها در فراهم آوردن شهر سالم بسیار مهم است و به همین منظور در صدد هستیم در طول سال این برنامه ها را بصورت مستمر ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار