شریعتمداری: قلمم به سمت دولتی‌کردن اقتصاد ایران نمی‌چرخد

تهران (پانا) - وزیر صنعت ،‌ معدن و تجارت گفت : ظرفیت فولاد طی ۵ سال دولت تدبیر و امید از ۱۲۳ میلیون تن تولید بالغ بر ۲۰۵ شده است و این افزایش ۸۰ میلیون تنی در عرض ۵ سال نشان از همت بالای اندیشمندان و مهندسان کشومان دارد .

کد مطلب: ۸۴۲۷۸۴
لینک کوتاه کپی شد
شریعتمداری: قلمم به سمت دولتی‌کردن اقتصاد ایران نمی‌چرخد

به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری درآغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن در سیریز شهرستان زرند افزود : امروز کشورمان در حوزه فولاد در جهان حرفی برای گفتن دارد و در حوزه تولید آهن اسفنجی بی اغراق در جهان برتریم و در زنجیره فولد ۱۱۰ میلیون تن ظرفیت با عملکرد ۷۰ درصدی در حال اجراست .

وی افزود : ظرف ۶ ماه آینده مقدمات شروع بهره برداری از این واحد را شاهد خواهیم بود و این خبری مسرت بخش است و نتیجه این اقدامات موجبات ایجاد ارزش افزوده بیشتر،‌ بهره برداری بیشتر از منابع طبیعی، اشتغال و به کار گیری ابتکار و خلاقیت جوانان در عرصه های گوناگون کار و تولید است .

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت با اشاره به انتخاب صنعتگران بخش خصوصی به عنوان مشاورین صنعتی و معدنی در وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت تصریح کرد : کار در بخش خصوصی با دقت و کیفیت ارزان تر از کار در دولت است و مقدارش هم قابل توجه است .

شریعتمداری تاکید کرد : انتخاب من در واگذاری کار به بخش دولتی یا غیر دولتی حتما بخش غیر دولتی است مگر در جایی که بخش غیر دولتی ریسک بالایی داشته باشد یا به دلیل محرومیت منطقه بخش خصوصی علاقمند باشد در کنار بخش دولتی یا با مشارکت آن حضور یابد .
وی ادامه داد : اگر این دو فاکتور مهم نباشد و بخش خصوصی آمادگی حضور داشته باشد قلمم به سمت واگذاری و دولتی کردن اقتصاد ایران نمی گردد.

شریعتمداری با تاکید بر لزوم سپردن کار به مردم افزود : دولت مسوولیت تامین امنیت کشور، سیاست خارجی ، سیایت گذاری درعرصه های گوناگون وایجاد انگیزه و تشویق بهتر را بر عهده دارد و این بهتر است تا اینکه دولت را متصدی امور کنیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار