برنامه تصفیه فاضلاب کشورهای پیشرفته بومی‌سازی می‌شود

تهران (پانا) - ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی از طرحی حمایت کرد که طی آن تصفیه فاضلاب در کشورهای پیشرفته و تدوین درخت فناوری مربوطه مبتنی بر شناسایی بومی‌سازی شده و برنامه مشخصی طبق آن به کار گرفته می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۲۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برنامه تصفیه فاضلاب کشورهای پیشرفته بومی‌سازی می‌شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی از طرح «رصد فناوری‌های تصفیه فاضلاب در کشورهای پیشرفته و تدوین درخت فناوری مربوطه مبتنی بر شناسایی، بومی سازی برنامه و به‌کارگیری آن» حمایت کرد.

این حمایت به‌منظور دستیابی به اهدافی چون رصد فناوریهای تصفیه فاضلاب در کشورهای پیشرفته جهان و تدوین درخت فناوری، امکانپذیری استفاده از این فناوری‌ها در کشور با توجه به دانش بومی و زیرساخت‌های موجود است.

این اهداف در نهایت انتخاب بهترین روش جهت تصفیه فاضلاب و بازیافت آب در سه حوزه مصرف شهری، صنعتی و کشاورزی را میسر می‌سازد.

با توجه به اهمیت مقوله بازیافت آب در برنامه توسعه پایدار سازمان ملل و نگاه ویژه‌ای که در اسناد بالادستی کشور به این مقوله مهم شده است.

نظر به بحران کنونی در حوزه تأمین منابع آب، بومیسازی فناوری‌های تصفیه و استفاده از منابع آبی نامتعارف به ویژه پساب‌ها، راه‌حلی مؤثر و سازنده جهت تأمین آب مصرفی به خصوص در بخش صنایع به شمار می‌آید.

به همین منظور از طرح «رصد فناوری‌های تصفیه فاضلاب در کشورهای پیشرفته و تدوین درخت فناوری مربوطه مبتنی بر شناسایی، بومیسازی برنامه و به‌کارگیری آن»توسط ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی حمایت شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار