سالار عقیلی: موسیقی مسکن روح و روان است

تهران (پانا) - خواننده مجموعه «عشق ماند» با تاکید بر اینکه موسیقی یک عامل بازدارنده از کژی‌ها و کرختی‌هاست، این هنر را مسبب ایجاد نشاط در جامعه می داند.

کد مطلب: ۸۴۲۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
سالار عقیلی: موسیقی مسکن روح و روان است

سالار عقیلی، خواننده شناخته‌شده موسیقی کلاسیک ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم سلامت، درباره تاثیر موسیقی بر سلامت روان جامعه اینگونه توضیح می‌دهد. «موسیقی غذای روح است. به همین خاطر به‌شخصه معتقدم باید تمامی افراد حتی هفته‌ای یک‌بار هم که شده موسیقی گوش کنند، البته موسیقی خوب و سالم تا به لحاظ ساخت و اجرا، خود آن اثر هم در سلامت باشد.»

او درحالی که معتقد است باید به سلامت جامعه و تک‌تک افراد اهمیت داد، موسیقی را دارای نقش بسزایی در این مهم عنوان می‌کند و می‌افزاید: در نظر داشته باشیم که موسیقی در تسکین مسائل روحی - روانی نقش بسزایی دارد.

عقیلی در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به جمله‌ای از یکی از بزرگان دنیا می‌کند و پیرو آن موسیقی را یک عامل بازدارنده می‌خواند. «کسی که موسیقی نمی‌داند، برای هرگونه جنایتی آمادگی دارد». فراموش نکنیم که موسیقی، خود یک عامل بازدارنده است. اگر شما در صنف هنر و به‌ویژه موسیقی نگاه کنید، متوجه خواهید شد، انسان‌هایی در این حوزه هستند که خلاف نمی‌کنند و اصولا هم این‌دست افراد همواره طرفدار صلح و آرامش هستند.

خواننده موسیقی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018، با تاکید بر اینکه موسیقی می‌تواند ایفاگر نقش بسزایی در تسکین و آرامش روح و روان افراد یک جامعه باشد، در پایان سخنان خود می‌افزاید: یادم است که چند سال پیش یک سمیناری تحت عنوان موسیقی‌درمانی برپا شده بود تا در آن برای بیماران روحی و روانی چند قطعه موسیقایی اجرا کنیم. در پایان این مراسم بود که برگزارکنندگان آن به ما گفتند، همواره موسیقی تاثیر بسزایی در درمان این بیمار‌ها داشته است.

سومین جشنواره فیلم سلامت توسط موسسه آوای هنر سلامت و از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 1 تا 5 شهریور 97 به دبیری دکتر محمد کیاسالاربرگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار