نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل:

دستگاه قضایی بدون اغماض و تاخیر حق ملت را از تروریست های اقتصادی استیفاء نماید

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه دولتمردان به فکر معیشت مردم باشند، گفت: دستگاه قضایی بدون اغماض و تاخیر حق ملت را تروریست های اقتصادی استیفاء نماید.

کد مطلب: ۸۴۲۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه قضایی بدون اغماض و تاخیر حق ملت را از تروریست های اقتصادی استیفاء نماید

آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با اشاره به مباحث جنگ روانی دشمن، اظهار داشت: استکبار جهانی با داشتن تجربیات بسیار نفیس در جنگ روانی و با داشتن اتاق فکرهای بسیار قوی و قدر قادر است پیچیده ترین جنگ های روانی را راه بیندازد و یک ملت را از مصالح اساسی و حیاتی خود غافل کند .

وی افزود: یک جنگ روانی مهم پیشنهاد مذاکره توسط ترامپ است، او با این پیشنهاد به دنبال سه هدف است: اول جنگ روانی در داخل ایران، دوم ایجاد شکاف در صف متحد امت و سوم ایجاد چهره محبوب و صلح طلب برای خود در دنیا و مخالف صلح نشان دادن ایران .

عاملی ادامه داد: او با این پیشنهاد در صدد استخدام عواطف ایرانی هاست. ضرب المثل تازی می گوید سنگ از هر کجا آمده باید به همان جا پرتاب شود، اگر او در صدد استخدام عواطف است دولت مردان ما هم مناسب با تنظیم عواطف باید به او جواب بدهند .

امام جمعه اردبیل در رابطه با شروط پذیرش مذاکره از سوی ایران، گفت: ایران با مذاکره ها مخالف نیست، اما آن را با دو شرط منطقی و عقلانی می پذیرد: اول قطع آتش و برداشتن شمشیر از سر ما و باز کردن راه واردات داروی کودکان و بیماری های خاص؛ اینکه هم تحریم حفظ شود و هم مذاکره شروع شود غیر معقول ترین روش است و نشان می دهد که او در مذاکره جدی نیست و این پیشنهاد برای ارضای شهوت شهرت ترامپ است. مذاکره خیلی خوب است و اصل بر مذاکره است اما مذاکره بعد از تهدید مذاکره نیست بلکه تسلیم در برابر فشار است. تحقیر و ذلت و شکستن غرور ملی ایرانیان و تماماً باخت است. ترامپ خیال می کند هر چه فشار را بیشتر کند زمینه یک معامله بزرگ بین دو کشور فراهم می شود و ایران امتیازهای بزرگ می دهد اما نمی داند که این تحقیر یک ملت است و ما شیعه امامی هستیم که هر چقدر فشارها بر او بیشتر شد او حماسی تر شد و حماسی تر عمل کرد .

وی افزود: شرط دوم ایران تضمین است، آمریکا باید تضمین بدهد که به امضای خود حرمت دارد و تضمین، با بازگشت آنها به برجام است و مذاکره بدون تضمین خطای محض است .

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: آمریکا در صدد است نوبت تخریب و ویرانی را به ایران برساند، این تمام هدف آمریکاست، هدف اصلی آمریکا تخریب زیر ساخت های تمام کشورهای اسلامی در منطقه و از بین بردن کانون های قدرت است تا امنیت و انرژی اسرائیل تامین شود .

عاملی خاطرنشان کرد: آنها سوریه و عراق و یمن را با خاک یکسان کردند و حالا می خواهند با ایجاد زمینه درگیری های قومی و مذهبی و شکاف بین ملت و نظام، امنیت ایران را از بین ببرند و پای تکفیری ها را که در پشت مرز مستقرند به ایران باز کنند .

وی گفت: این هفته در ایران اتفاقی افتاد که کل ملت ما را آگاه تر ساخت و کمر دشمن را شکست. ماجرا از این قرار است که سربازان گمنام امام زمان(عج) در عمق کویر ایران توپ های نیمه سنگین زیادی کشف کردند و قرار بود بعد از اعتراض و شورش با این توپها شهرها را بزنند و کشته سازی بکنند و آن را به گردن نظام بیندازند و عنان مدیریت را از دست نظام بگیرند و زمینه فروپاشی را فراهم کنند .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود سه نکته را متذکر شد: اول دولت مردان توجه کنند که فراخوان های متعدد از دشمنان غدار این کشور صادر می شود ولی ملت جواب نمی دهد این هم درس برای دشمن است و هم درس برای دولتمردان. دشمن باید بداند که این ملت گرگ را در قالب گوسفند می شناسد. دولت مردان هم از ملت تشکر بکنند، تشکر آنها با این است که به فکر معیشت مردم باشند. سوء تدبیر در دولت کاملا مشهود است، اجناسی که ذره ای به دلار توقف ندارد همچنان بالا می رود و دولتی ها و تعزیراتی ها تماشا می کنند. قیمت آب را بالا می برند می گویند مواد پتروشیمی بالا رفته مگر پتروشیمی دست دولت نیست و یا مگر متوقف بر دلار است؟ چرا قیمت خودروهای داخلی که توقف آن چنانی به دلار ندارد سرسام آور بالا می رود همینطور است آهن آلات و مصالح ساختمانی و... . تمام کسانی که اجناس غیر متوقف بر دلار را بالا می برند در بحرانی ترین وضع کشور خائن به کشور هستند و از پشت به ملت و کشور خود خنجر می زنند .

وی اضافه کرد: دوم همه ما انتظار داریم دستگاه قضایی بدون اغماض، مماشات و تاخیر حق ملت را با اشد عقوبت از تروریست های اقتصادی استیفاء نماید، این تروریست ها فقط مفسد فی الارض نیستند، آنها در حساس ترین زمان کشور به کشور و ملت خیانت کرده اند و جزاء خائن به ملت و کشور در تمام کشورها اشد عقوبت است .

عاملی افزود: اقدام دستگاه قضایی در دستگیری مفسدان اقتصادی بارقه امید در ملت درست کرده است و حالا ملت همه منتظرند که حکم جرم افساد فی الارض که خود دستگاه قضاء آن را ثابت دانسته اجراء شود .

وی تصریح کرد: ضرر تروریست های اقتصادی برای کشور از خطر تروریست های داعشی بدتر است. اینها باورها را خراب و ملت را عاصی می کنند .

امام جمعه اردبیل خاظرنشان کرد: سوم در آستانه رای گیری برای منطقه آزاد هستیم. یک روزنامه کثیر الانتشار کشور همیشه در آستانه رای گیری مطالب بسیار مخرب بر علیه منطقه آزاد چاپ می کند و تماما در این تخریبات نمایندگان را خطاب قرار می دهد تا آنها را از رای مثبت بترساند. این روزنامه نمایندگان مخالف را شناسایی می کند و با آنها مصاحبه می کند . بر نمایندگان استان لازم است با این روزنامه هم مذاکره کنند و هم مصاحبه کنند و با برهان و استدلال حرف بزنند .

وی گفت: سرمایه گذاران خارجی می خواهند با حذف هزینه حمل و نقل در مناطق آزاد ایران سرمایه گذاری کنند به این دلیل به استان هایی که منطقه آزاد دارند روی می آورند. بعضی از مناطق آزاد شهرک سرمایه گذاری های خارجی دارند ما چه تقصیری داریم که از وجود این سرمایه گذاری ها که سهم عظیمی در حل معضل بیکاری دارد محروم هستیم ؟ این تبعیض ظلم بیّن است. تازه این فقط یکی از برکات منطقه آزاد است . اگر یک منطقه آزاد در کشور در اثر سوء مدیریت تبدیل به واردات شده این اصل را خراب نمی کند، اصل منطقه آزاد بهترین ایده اقتصادی است هر مشکلی پیدا شده است یا از سوء اجراست یا از سوء قانون و هر دو را می توان به راحتی دفع کرد . بارها گفته ایم اگر منطقه آزاد خوب است باید برای تمام استانهای مرزی خوب باشد و اگر بد است باید برای تمام استانهای مرزی بد باشد و با تبعیض نمی توان کشور را مدیریت کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار