معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر: ۳۰ درصد مواد مخدر افغانستان به سمت مرزهای ایران هدایت می‌شود

تهران (پانا) - معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه سوداگران قصد وارد کردن مواد مخدر از افغانستان به ایران و خارج کردن آن از مرزهای آذربایجان غربی را دارند، گفت تنها ۳۰ درصد از موادمخدر تولیدی افغانستان به سمت مرزهای ایران هدایت می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۲۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر: ۳۰ درصد مواد مخدر افغانستان به سمت مرزهای ایران هدایت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسدالله هادی‌نژاد در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی افزود: توجه به مناطق مرزی و افزایش نیروهای حفاظتی و مبارزه‌ای در این مناطق از مهمترین برنامه‌های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور است. حرکت جهادی برای افزایش حفاظت‌های مرزی ضروری است تا عرصه برای فعالیت سوداگران مرگ به خصوص در آذربایجان غربی روز به روز تنگ‌تر شود.

هادی‌نژاد با بیان اینکه برخی از معتادان کمپ‌های ترک اعتیاد متجاهر نیستند، افزود: این افراد جزو معتادان بی‌بضاعت هستند و پس از بهبودی کامل باید از آنان حمایت شود.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: چهار اردوگاه با ظرفیت یک هزار نفر با هدف ساماندهی معتادان متجاهر در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود تا این افراد به سوی ترک اعتیاد و اشتغال‌زایی هدایت شوند.

هادی‌نژاد بیان کرد: اگر آذربایجان غربی توانایی تامین زیرساخت‌های اردوگاه ترک اعتیاد را داشته باشد، یک اردوگاه نیز در شهرستان میاندوآب راه‌اندازی می‌شود.

پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی یکی از استان‌های پیشرو در مبارزه با مواد مخدر است و با وجود رشد اعتیاد در کشور از گسترش اعتیاد در بین ساکنان آن جلوگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از اعتیاد یک موضوع دایمی است، ادامه داد: مردم نباید غفلت کنند و هوشیاری و سطح آگاهی خانواده‌ها باید نسبت به معضل اعتیاد ارتقاء یابد.

این مقام مسئول در ستاد به نقش سمن‌ها در پیشگیری از اعتیاد اشاره کرد و گفت: سازمان‌های مردم نهاد پیاده نظام مبارزه با مواد مخدر هستند و باید حمایت‌های لازم از آنها در جامعه انجام شود.

افشار ادامه داد: خانه‌های ورزش روستایی باید در مناطق محروم آذربایجان غربی راه‌اندازی شود زیرا این امر موجب غنی‌سازی اوقاف فراغت جوانان و مانع از گرایش آنان به اعتیاد می‌شود.

وی حمایت از طرح‌های کارآفرینی معتادان بهبود یافته را خواستار شد و گفت: در این صورت مشکل اشتغال این قشر نیز در سطح جامعه حل شود.

افشار ادامه داد: راه‌اندازی خانه سمن‌ها، نمایشگاه دایمی فروش محصولات بهبود یافتگان و راه‌اندازی مراکز مشاوره در اولویت برنامه‌های شورای مبارزه با مواد مخدر کشور است که باید در تمامی استان‌ها اجرا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار