مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خبر داد:

وجود 50 پروژه آموزشی نیمه تمام در استان قزوین

قزوین (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 50 پروژه آموزشی استان نیمه تمام است که تکمیل آنها نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است.

کد مطلب: ۸۴۲۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
وجود 50 پروژه آموزشی نیمه تمام در استان قزوین

سالار قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور مجتبی زینی وند معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد:‌ تلاش کردیم که شورای آموزش و پرورش استان با حضور همه افراد و ظرفیت‌های موجود در استان تشکیل شود تا از ظرفیت‌ شورای آموزش و پرورش برای رفع تنگناهای آموزشی استفاه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به دستور جلسه عنوان کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم از ظرفیت ماده 13 و 16 قانون شوراهای آموزش و پرورش بهره لازم را ببریم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش دستگاهی استراتژیک، حاکمیتی و سرمایه‌ای است، گفت: همه ارکان حاکمیتی باید برای تحقق اهداف آموزش و پرورش کمک کنند و در خدمت آموزش و پرورش باشند؛ چراکه هرگونه هزینه در آموزش و پرورش در واقع سرمایه‌گذاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با تاکید بر ضرورت پشتیبانی از مدارس غیردولتی با رویکرد تخصیص زمین و وام به موسسین افزود: ۷۰درصد از مدارس غیردولتی استان استیجاری، ۱۳درصد احداثی و ۱۷درصد خریداری شده است.

وی اضافه کرد: این امر با توجه به بحث مقاوم سازی در برابر زلزله بسیار حائز اهمیت است؛ ضمن اینکه انتظار می‌رود هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه همچون شهرداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، مسیر دریافت وام و زمین‌هایی با کاربری آموزشی را برای موسسین واجد شرایط هموار سازد.

۷۰درصد از مدارس غیردولتی استان استیجاری هستند

قاسمی با بیان اینکه ۱۰درصد مدارس استان غیردولتی است، عنوان کرد: تا ۵درصد عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی، تفکیک زمین‌ها و پذیره و نوسازی را شهرداری‌ها دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: همه شهرداری‌ها موظف هستند باتوجه به نیازهای پیش‌بینی شده در طرح‌های تفصیلی شهرها، با استفاده از امکانات و مجوزهای قانونی خود، زمینه احراز مالکیت زمین‌های پیش‌بینی شده جهت توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی شهرهای مربوطه را برای ادارات آموزش و پرورش فراهم سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: ۵۰پروژه آموزشی استان نیمه تمام است که تکمیل آنها نیازمند ۱۰۰میلیارد تومان اعتبار است.

وی عنوان کرد: در استان قزوین ۲۰۶مدرسه غیردولتی فعالیت دارند که از این تعداد ۱۳۰مدرسه در مقطع ابتدایی، ۳۰مدرسه در دوره متوسطه اول و بیش از ۴۰مدرسه هم در مقطع متوسطه دوم هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار