مدیر آموزش و پرورش جم خبر داد:

سنجش بیش از1390 نوآموز بدو ورود به دبستان در شهرجم

جم/بوشهر (پانا) - مدیرآموزش و پرورش جم گفت: تا کنون 1393 نوآموز بدو ورود به دبستان در جم مورد سنجش قرار گرفته اند.

کد مطلب: ۸۴۲۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد
سنجش بیش از1390 نوآموز بدو ورود به دبستان در شهرجم

خلیل نیکخواه در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش نوآموزان در جم اظهار داشت: برای اجرای طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان جم سه پایگاه سنجش در بخش مرکزی و ریز در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید حدود یک هزار و 680 دانش آموز پایه اول دبستان داریم که بیش از 520 نفر از آنها در سال گذشته هنگام ورود به پیش دبستانی سنجش شدند و در پایگاه های سنجش تابستانی نیز تا کنون 872 نفر ارزیابی شده اند.

مدیر آموزش و پرورش جم ادامه داد: دانش آموز بدو ورود به دبستان در 10 شاخص مختلف در حوزه های بینایی، شنوایی، پزشکی، پوست، مو، هوش و استعداد و... مورد سنجش و غربالگری قرار می گیرند.

این مقام مسئول افزود: دانش آموزانی که در مرحله اول درشاخص های تعیین شده مشکل داشته باشند به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد تا با ارزیابی دقیق تر نسبت به پذیرش این دانش آموزان در مدارس اقدام شود.

نیکخواه خاطر نشان کرد: عدم سنجش سلامت دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان سبب ایجاد مشکلات تحصیلی و رفتاری برای آنها می‌شود.

وی با تاکید بر انجام سنجش دانش آموزان گفت: تمامی کودکان ورودی پایه اول مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود می باشند.

گفتنی است تا کنون تعداد 121 دانش آموز جهت ارزیابی های بیشتر به مراکز تخصصی بینایی سنجی، شنوایی سنجی و تحصیلی ارجاع داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار