یک مشاور آموزشی: استعداد یابی حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - مصطفی حائری، مشاور آموزشی، استعداد یابی را حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش دانست و بر لزوم هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به عنوان یک فرآیند تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
یک مشاور آموزشی: استعداد یابی حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش است

مصطفی حائری در برنامه تلویزیونی پرسشگر شبکه آموزش‌ هدایت تحصیلی را یک فرآیند دانست که باید در طول زمان طی شود گفت: «متاسفانه اکنون اینگونه نیست و شاید به چندسال آخر تحصیل و کنکور محدود می‌شود. تا زمانی که استعدادیابی صورت نگیرد فرد نمی‌تواند در مسیر صحیح زندگی‌اش قرار بگیرد. استعدادیابی حلقه مفقوده نظام آموزش و پرورش است.»

او افزود: «آینده‌پژوهی در هدایت تحصیلی مهم است و تا زمانی که ندانیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد و در هر بخش به چند نیرو نیاز داریم نمی‌توانیم هدایت تحصیلی صحیحی انجام دهیم.»

این مشاور آموزشی به انتخاب رشته کنکور سراسری که این روزها در جریان است اشاره کرد و گفت: «تبلیغات کاذب بسیاری از سوی موسسه‌ها انجام می‌شود. به عنوان مثال موسسه‌ای تبلیغ می‌کند که با رتبه 18هزار رشته پزشکی قبولتان می‌کنیم و افرادی را تبلیغ می‌کند در حالی که نمی‌گوید او از سهمیه‌ها استفاده کرده و در واقع تبلیغاتش راست نیست.»

حائری گفت: «بچه‌ها اصطلاحات دفترچه را نمی‌دانند و به همین دلیل به سراغ موسسه‌ها می‌روند و مبالغی هزینه می‌کنند. در خود دفترچه به صورت کامل همه موارد توضیح داده شده و مطالعه کامل آن کفایت می‌کند.»

او افزود: «به داوطلبان توصیه می‌کنیم در این چهار پنج روز به جای رفتن به موسسه‌ها وقت بگذارند و تحقیق کنند و از اطرافیان مشاوره بگیرند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار