رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با پانا خبر داد

ارائه آموزش‌های مهارتی به 300 هزار سرباز نظام وظیفه

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ارائه آموزش‌های مهارت محور به حدود 300 هزار سرباز نظام وظیفه خبر داد و گفت این طرح در راستای اجرای تفاهم‌نامه با ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۲۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ارائه آموزش‌های مهارتی به 300 هزار سرباز نظام وظیفه

محمدحسین امید در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تفاهم‌نامه سه جانبه میان دانشگاه علمی کاربردی، سازمان فنی و حرفه‌ای و نیروهای مسلح برای ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان نظام وظیفه، گفت: برآورد ما این است که طبق این تفاهم‌نامه، حدود 300 هزار سرباز نظام‌ وظیفه بتوانند، آموزش‌های مهارتی دریافت کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طبق این تفاهم‌نامه افرادی که دارای مدرک دیپلم و بالاتر هستند از سوی دانشگاه جامع تحت آموزش قرار می‌گیرند و قرار است افرادی که زیر دیپلم هستند از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای تحت پوشش آموزش‌های مهارتی قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرار است سربازان نظام وظیفه در پادگان‌ها، مراکز نظامی و مراکز علمی کاربردی دوره‌های پودمانی را بگذرانند. اخیرا هم مصوبه‌ای داشتیم و مجوزی از شورای مرکزی گسترش دریافت کردیم که طبق آن قرار است با تجمیع پودمان‌های علمی کاربردی، دوره‌های مقطع‌دار مجوز داده شود به این معنی که افرادی که پودمان‌ها را چه در نیروهای مسلح و چه نیروهای عادی می‌گذرانند اگر گواهی این دوره‌ها را به ما ارائه دهند به آنها مدرک کاردانی می‌دهیم.

امید درباره زمان اجرای طرح آموزش‌ به سربازان نظام وظیفه گفت: قرار بود این طرح از ابتدای سال 97 اجرا شود اما هنوز عملیاتی نشده است بخاطر اینکه هنوز مقدمات لازم از سوی ستاد کل نیروهای مسلح فراهم نشده است. ما آمادگی کامل برای اجرای این دوره‌های آموزشی را داریم و امیدواریم که به زودی مقدمات اجرای این طرح فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار