هشتمین دوره اردوی ملی

قائم مقام سازمان دانش آموزی: ساماندهی بخشی از اوقات فراغت دانش آموزی از اهداف اردوی ملی است

بیرجند (پانا) - قائم مقام سازمان دانش آموزی گفت : شرکت کنندگان در اردوی ملی طی زندگی چند روزه اردویی به کسب و انتقال مهارت‌های زندگی و تشکیلاتی می‌پردازند.

کد مطلب: ۸۴۲۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
قائم مقام سازمان دانش آموزی: ساماندهی بخشی از اوقات فراغت دانش آموزی از اهداف اردوی ملی است

محمد روشنی در دیدار با حجت الاسلام سید حسن خمینی، در هشتمین دوره اردوی ملی این سازمان که در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: سازمان دانش آموزی یکی از بزرگترین سازمان های تشکیلاتی در جمهوری اسلامی است که در قالب تربیت اجتماعی، مکمل تربیت عمومی بوده و اعضاء آن از بهترین های اخلاق، فعالیتهای پرورشی، کار تیمی و مهارتی از سراسر کشور هستند.

وی افزود: سازمان دانش آموزی با رویکرد کلان اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش آموزان و نیز ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه آنها در زمینه های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و فرهنگ و هنر به موضوعات مربوط به دانش آموزان می پردازد.

روشنی در ادامه به اهداف سازمان دانش آموزی اشاره کرد و گفت: از اهداف این سازمان تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانون گرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان و خودباوری فرهنگی است.

قائم مقام سازمان دانش آموزی ضمن اشاره به برگزاری هشتمین دوره ی اردوی ملی این سازمان در اردوگاه شهید باهنر تهران، خاطر نشان کرد: اردوی ملی پسران از 11 لغایت 14 مردادماه و اردوی دختران از 2 لغایت 8 شهریورماه سال جاری برگزار می شود.

روشنی ادامه داد: از هر استان 35 دانش آموز منتخب به همراه 5 مربی و یک سرپرست و یک خبرنگار دانش آموزی پانا در این اردو حضور دارند و در همین راستا 60 داور نخبه از میان مربیان و مدرسان بر برنامه های اردو نظارت دارند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در این دوره از اردوها، طی یک زندگی چند روزه گروهی، به انتقال مهارت های زندگی و آداب و رسوم قوم و اقلیم خود خواهد پرداخت و در طول این دوره کرسی های آزاد اندیشی و مسابقات فرهنگی و ورزشی، آئین محفل انس با قرآن برگزار خواهد شد.

قائم مقام سازمان دانش آموزی در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری مهارت های تشکیلاتی و تیمی، بازدید از باغ موزه قصر، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و بومی محلی، برپایی غرفه های فرهنگی از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای هشتمین دوره اردوی ملی می باشد.

خبرنگار پانا : مجتبی غلامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار