استاندار خراسان رضوی :

هیچ اداره و مدیری حق ندارد با مسائل مردم انفعالی برخورد کند

مشهد (پانا)- استاندار خراسان رضوی گفت : هیچ اداره ، دستگاه و مدیری حق ندارد با مسائل و مشکلات مردم به صورت انفعالی برخورد کرده و یا با کم توجهی از کنار آن عبور کند.

کد مطلب: ۸۴۲۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
هیچ اداره و مدیری حق ندارد با مسائل مردم انفعالی برخورد کند

علی رضا رشیدیان در نشستی با فرمانداران استان با انتقاد از عملکرد برخی مدیران با این عنوان که ممکن است برخی در انجام وظایف خود کوتاهی وکاهلی می کنند ، افزود : باید مدیران و بیش از آنها فرمانداران از فرمانداران نشسته به ایستاده و متحرک تبدیل شده و در روستا ، بازار و در مراسم مختلف حضور پررنگ داشته و مسائل مردم را با جدیت و همه توان پیگیری نموده و در کنار مردم و همراه آنان باشند.
وی با تاکید بر اینکه باید مدیران برای حل مشکل مردم حریص باشند با اشاره به ظرفیت قابل توجه مجامع مشورتی بانوان و جوانان استان ، گفت : فرمانداران و دستگاه های مختلف باید در نشست هایی با این مجامع ، مسائل و مشکلات را برایشان تبیین نموده و ضمن رفع شبهات با فعال سازی ظرفیت ها آنان از این توان برای انتقال و ارتباط نزدیکتر با مردم بهره بگیرند.
وی با بیان اینکه جهت گیری نظام اسلامی به سمت فلاح ، رستگاری و سعادت انسان هاست هر چند می تواند در درون مشکلاتی هم وجود دارد با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) که از ایشان سووال شد عقل چیست ؟ توضیح داد : به قول امام (ع) عقل آن است که ما مسائل و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را بر اساس مقدورات و محدودیت ها اولویت بندی کنیم.
وی تاکید کرد : وظیفه من و شما آن است که مشکلات جامعه اسلامی را بر اساس اولویت ها شناسایی وتدبیر و حل کنیم .
وی نکته مهم دیگر این روایت که مصداق عینی جامعه است را "مداره الاعدا" دانست و افزود : امروز ما در زندگی فردی ، اجتماعی، سیاسی و روابط اقتصادی نیازمند مدارا هستیم .
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : امروز در روابط اجتماعی تحمل به حداقل رسیده و در روابط سیاسی نه تنها زنده باد مخالف هم نمی دهیم به اشکال مختلف در صدد تخریب هم بر می آییم .
وی افزود : بالا بردن ظرفیت مدارا از ضروریات امروز جامعه است آنگونه که فعالان اقتصادی با ارز 3700 تومان کالا وارد نکنند و آن را به قیمت روز دلار به بازار عرضه کنند و یا احتکار نموده تا سودها ببرند.
وی با بیان اینکه در فرهنگ ما کاسب را حبیب الله می خوانند اما امروز با ارزش های خود فاصله گرفته ایم .
وی با بیان اینکه امام رضا (ع) مدارا را بخشی از عقل دانسته اند ، اظهار کرد :باید مردم را به صبر و مدارا توصیه کرده و در مقابل تهدیدات دشمن خود را تجهیز کنید و با برخورد هوشمندانه با موقعیت ها و شرایط مختلف ، اقدام موثر و مناسب انجام دهید.
وی تاکید دیگر امام رضا(ع) در این روایت "مداهنه الاصدقا" را هم به تعبیری به حداقل رساندن نقاط اصطکاک بین جامعه و دولت و حکومت دانست که این روزها با میزهای خدمت غیر حضوری ، دولت الکترونیک و پیشخوان ها و غیره دنبال می شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امروز شاید ظرفیت هایی برای نارضایی باشد اما بیش از آنکه واقعی باشد ، جنبه روانی دارد و دشمن در کنار همه ترفندها امروز با این جنگ روانی و فشار در پایین و اختلاف در بالا می کوشد به نتیجه مطلوب خود در ضربه به نظام برسد.
وی خطاب به فرمانداران تصریح کرد : تکلیف شما آن است که با تمام وجود و صداقت علی رغم همه ترفندهای دشمن نشان داده و ثابت کنیم که ما در کنار و همراه مردم هستیم .
وی افزود : بدین منظور در حل مسائل و مشکلات مردم باید روحیه انقلابی داشته باشیم که این روحیه می تواند نظام را به پیش ببرد و مردم با گوشت و پوست این همراهی را درک کنند.
استاندار با اشاره به وجود برخی مسائل در جامعه گفت : از جمله این معضلات فساد است که باید بدان توجه ویژه شود و در این میان دولت و دستگاه اجرایی پرچمدار مبارزه با فساد اعم از اداری ، اقتصادی و احتکار و قاچاق و غیره باشد و مردم به صورت ملموس این امر را درک کنند.
وی اظهار کرد : هر چه با فساد جدی تر برخورد شود اثر آن در استحکام اجتماعی و اعتماد مردم بیشتر محسوس خواهد بود.
رشیدیان با بیان اینکه تلاش دشمن فشار از پایین و اختلاف در بالا است ، اظهار کرد : باید بدانید و دقت کنیم که ما با هیچ سازمان مردمی و سیاسی و غیره اختلاف نداریم و هر گونه تظاهر به اختلاف و تعارض در این شرایط سم است .
وی تصرح کرد : حق نداریم تظاهر بیرونی به داشتن اختلاف کنیم هر چند ممکن اختلاف نظرهای وجود داشته باشد
*ایجاد کننده برخی بحران های خودساخته و خودتحریمی ها هستیم
وی با اشاره به برخی بحران های خودساخته و نیز خودتحریمی ها در درون جامعه گفت : گاه ما خود دردرون ،مشکل ایجاد می کنیم و برخی خود تحریمی ها را در داخل شکل می دهیم که شناسایی و پیدا کردن راهکار برای این گره ها و خود تحریمی های نیز بسیار مهم است.
وی با اشاره به 305 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی که به استان ابلاغ شده است ، گفت : روستاهای ما با ظرفیت های گسترده می تواند با استفاده مطلوب از این منابع در راستای توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری و کوتاه نمودن چرخه تولید تا مصرف و افزایش سود بخش تولید و کاهش هزینه های مصرف گام بردارند در حالی که بانک ها و سیستم های اقتصادی در این مسیر موانع ایجاد می کنند.
رشیدیان با اشاره به عملیات روانی دشمن گفت : باید دقت کنیم برای تحکیم مبانی ارزشی خود برنامه ای هماهنگ داشته باشیم .
وی با اشاره به برخی مشکلات از جمله کمبود منابع آبی و نیز برق گفت : باید فرهنگ مصرف صحیح و صرفه جویی را تقویت کرد .
وی گفت : در راستای افزایش بهره وری در ادارات و دستگاه های مختلف از صنعت و کشاورزی گرفته تا سایر بخش ها باید به صورت همه جانبه بسیج شد زیرا این کشور ، دولت و ملت ظرفیت ظرفیت بالایی دارد که بخش عمده آن هنوز بالفعل نشده است.
وی در ادامه گفت : در عین حال تمام تحریم های آمریکا بر روی شرکت های بزرگ متمرکز است اما نمی تواند بر روی شرکت های متوسط و کوچک که بسیار گسترده است، تحریم ها را اعمال کنند .
وی اظهارکرد : با طرح ها و راهکارهای جدید و ابتکاری بایدتلاش شود ظرفیت هامختلف فعال شده و از امکانات برای کم تاثیر کردن تحریم ها بهره گیریم .
استاندار افزود : با توجه به زمینه های مساعد باید گردشگری خارجی را توسعه دهیم و در این راستان استفاده از ظرفیت جوانان و مجمع مشورتی بسیار می تواند موثرباشد.
وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته تمام تلاش ها از سوی دولت انجام شد تا معیشت مردم را از نوسانات بازار دور نگه داریم ، گفت : در سایه این اقدامات و همراهی بخش های مختلف مشکلی هم در شرایط کنونی نداریم .
رشیدیان با بیان اینکه فقط طی امروز بالغ بر 430 هزار قطعه مرغ و بیش از نیاز استان کشتار شده است ، افزود : هم اینک ذخایر راهبردی استان تکمیل است .
وی ادامه داد : در این میان برای تامین ارزاق عمومی و نهاده های دامی و برخی مواد اولیه برای صنایع باید مبادلات مرزی را افزایش داده و با دعوت از هیات های تجاری خارجی و اعزام هیات ها و شناسایی بازارهای جدید صادراتی ، حذف بخشی از سخت گیری ها و اقدامات موازی و ارتقا کارآیی دستگاه ها در این حوزه اقدام نمود.
استاندار تاکید کرد : فرمانداران به صورت مستمر ستادهای تنظیم بازار را حداقل هفته ای یکبار تشکیل داده و وضعیت بازار را بررسی ، رصد و مدیریت کرده و ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی را نیزبرای حفظ و اشتغال و صادرات مستمر برپا نمایند.
وی در ادامه در موضوع جذب سرمایه گذار در شهرستان ها هم گفت : باید برای این امر زمینه سازی شده و مشکلات وموانع مسیر سرمایه گذاران مرتفع گردد.
وی در ادامه بر نمایش توانمندی های جمهوری اسلامی تاکید و عنوان کرد : برنامه ریزی لازم برای برگزاری با شکوه هفته دولت در 40 امین سالگرد پیروزی انقلاب داشته باشند.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استان هم خطاب به فرمانداران تاکید کرد : با این فشارها و شرایط تحریمی نمی توان با هفت ، هشت ساعت کارو فعالیت عادی از سوی مدیران و فرمانداران به جایی رسید .
محمد رحیم نوروزیان افزود : باید شبانه روز کار و خدمت کنید تا بخشی از مسائل مردم مرتفع شود و آنان شما را در کنار خود ببینند و اگر کسی نمی تواند با این شرایط کار کند کنار برود .
وی تصریح کرد :در شرایط کنونی تهاجم دشمنان متمرکز بر تضعیف خودباوری و ایجاد بی اعتماد در مردم نسبت به کارگزاران است و با فشار روانی بر روی مردم ، تشدید یاس و بی اعتمادی و قبولاندن این موضوع به مردم و حتی مسئولان که مشکلات غیر قابل حل است می خواهند به اهداف شوم خود دست یابند.
وی افزود : باید در مقابل این اقدامات روانی و موج سواری آنان بر احساسات مردم ونارضایتی مردم از برخی مسائل اقتصادی و اجتماعی موجود هوشیار بوده و هوشیارانه اقدام کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار