معاون نهضت سواد آموزی قم:

به کسانی که اقدام به با سواد شدن کنند پاداش تعلق می گیرد

قم (پانا)- معاون نهضت سواد آموزی قم در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی بخش خلجستان گفت افراد بی سواد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که اقدام به باسواد شدن خود کنند پس از قبولی مبلغ ۷۶۳۵۰۰ تومان با عنوان تشویقی و پاداش به آنان پرداخت می شود.

کد مطلب: ۸۴۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
به کسانی که اقدام به با سواد شدن کنند پاداش تعلق می گیرد

محمدرضاقاسمی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم در جلسه تشکیل کارگروه سواد آموزی بخش خلجستان باتشکر از تلاش های انجام شده دراین بخش گفت: از اهداف برگذاری شورای پشتیبانی سواد آموزی شناسایی راه و طرح های شتاب بخشی به فعالیت ها وبرنامه های سوادآموزی و رشد باسوادی می باشد. رئیس شورا، بخشدار، و دبیر آن رییس اداره آموزش و پرورش، تعیین شده و از سوی وزیران محترم کشور و آموزش و پرورش ابلاغ آنها صادر گردیده است.

قاسمی نیا اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری در گروه سنی ۶سال و بالاتر حدود۷۲ درصد از مردم این بخش باسواد هستند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: نقش مدیران مدارس ؛معلمین؛ دهیاران؛ شوراهای اسلامی؛ بهورزان و مراکز خانه بهداشت؛ کارمندان دولت؛ طلاب و دانشجویان و به ویژه اعضای باسواد خانواده بسیار موثروکاربردی می باشد.
وی افزود: پیشرفت و رشد مفید و پیش برنده در خانواده و هرجامعه ای و شهرها و روستاها به سطح دانش و سواد مردم ارتباط معنادار و مستقیمی دارد.
قاسمی نیا برنامه ریزی برای سوادآموزی گروه های ۶تا۹سال و۱۰تا۴۹ سال و اجرای برنامه هایی برای تقویت و تحکیم آموخته های کم سوادان را از اهداف نهضت سواد آموزی بر شمرد و جلوگیری از بازگشت به بی سوادی و برگرداندن دانش آموزان تارک میان پایه تحصیلی به مدرسه را از مهمترین اقدام هایی دانست که باید در اولویت باشد.
معاون نهضت سواد آموزی قم تاکید کرد: افراد بی سواد گروه سنی ۱۰تا۴۹ سال که اقدام به باسواد شدن خود کنند پس از قبولی مبلغ ۷۶۳۵۰۰ تومان با عنوان تشویقی و پاداش به آنان پرداخت می شود.
قاسمی نیا در پایان گفت: پی گیری و همت برای هر یک نفر که در روستاها باسواد شوند و از مدرسه و تحصیل باز نمانند وظیفه ما است و از افتخاراتمان خدمات رسانی به این قشر عزیز و زحمت کش می باشد و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار