تولید مستند کوتاه «معراجی ها» در قم

قم(پانا)- فیلم کوتاه مستند با عنوان «معراجی ها» به کارگردانی یکی از معلمان ناحیه یک آموزش و پرورش قم تولید شد.

کد مطلب: ۸۴۲۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد
تولید مستند کوتاه «معراجی ها» در قم

موضوع فیلم کوتاه مستند «معراجی ها»، وضعیت زندگی و تحصیل دو دانش آموز معلول پایه نهم به نام های محمدعلی و محمدرضا «معراجی» است که دوره تحصیل خود را به طور عادی و معمولی در دبیرستان دوره اول شهدای مرصاد یک همچون دیگر دانش آموزان می گذرانند.
«ابوالفضل بمانی» نویسنده و کارگردان معراجی ها و از معلمان ناحیه قم در خصوص جزییات این مستند به خبرنگار پانا اظهار داشت: ایده اولیه فیلم، حضور در هیجدهمین جشنواره پرسش مهر با موضوع تمرین احترام و ادب در مدرسه بود و با همکاری و راهنمایی اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان قم ساخته شد.

وی افزود: با توجه به موضوع فیلم، سکانس ها و پلان ها برگرفته از متن انشایی است که این دو دانش آموز در کلاس قرائت می کنند و به موازات آن، صحنه های واقعی از زندگی و تحصیل آنان و مرتبط با بحث احترام ادب به چشم می خورد.
کارگردان معراجی ها ادامه داد: از آنجا که فرزند شهید عسکری جمکرانی نخستین معلم شهید مدافع حرم نیز در دبیرستان شهدای مرصاد یک تحصیل می کرد، سکانس پایانی فیلم به موضوع احترام و ادب نسبت به شهید می پردازد و «معراجی ها» به صحنه عروج در لوکیشن گلزار شهدا و مزار مطهر شهید عسکری و فراز پایانی انشاء پیوند می خورد.
مستند معراجی ها در مدت 25 دقیقه با همکاری کامل و صمیمانه دبیرستان شهدای مرصاد یک ناحیه یک آموزش و پرورش بخصوص «ابوالفضل احسانفر» مدیر این مجموعه ساخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار