مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان:

فعالیت 13 مدرسه آموزش از راه دور در استان سمنان / ایجاد 250 فرصت شغلی در مدارس آموزش از راه دور استان

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان با اشاره به فعالیت 13 مدرسه آموزش از راه دور در استان سمنان گفت: این مدارس 250 فرصت شغل مستقیم و غیرمستقیم در سطح استان ایجاد نموده است.

کد مطلب: ۸۴۲۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 13 مدرسه آموزش از راه دور در استان سمنان / ایجاد 250 فرصت شغلی در مدارس آموزش از راه دور استان

محمد دستورانی در جلسه شورای هماهنگی موسسان مدارس آموزش از راه دور استان سمنان افزود: آموزش از راه دور یعنی آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه است. یعنی رسالت اصلی ما این است که اجازه ندهیم حتی یک دانش آموز در هرجای کشور، به هردلیلی از تحصیل باز بماند.

وی بااشاره به قدمت 40 ساله مدارس آموزش از راه دور و رسیدن به درجه کمال اظهارکرد: این مدارس 250 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است که به هرحال سهم خودش را در بخش اشتغال به خوبی ایفاء نموده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان از فعالیت 13 مدرسه آموزش از راه دور در استان سمنان خبرداد و گفت: 9 مدرسه توسط پیشکسوتان و از مجموعه فرهنگیان و 4 مدرسه توسط نیروی آزاد مدیریت می شود.

دستورانی خاطرنشان کرد: هدف از بکارگیری سیستم آموزش از راه دور به ویژه در نهاد آموزش و پرورش، جذب حداکثری علاقمندان بازمانده از تحصیل است و از این رو دیگر نباید اجازه داد حتی یک دانش آموز و سوادجو در جای جای کشور، به هر دلیلی از تحصیل باز بماند.

وی بابیان اینکه آمار بازماندگان از تحصیل دوره ابتدایی در استان‌ سمنان صفر و نزدیک صفر است، گفت: پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی بالای 99 درصد و در سایر دوره ها متوسطه اول و دوم پوشش تحصیلی از میانگین کشور بالاتر است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان سمنان تصریح کرد: گفتمان قالب ما در آموزش وپرورش در تمام دوره های تحصیلی و مراکز آموزشی باید بر پایه گفتمان کیفیت باشد.

دستورانی با اشاره به نقش تاثیرگذار مدارس آموزش از راه دور در نظام تعلیم و تربیت عنوان کرد: اگر باری از دوش آموزش وپرورش در آموزش بزرگسالان برداشته می شود، مدارس آموزس از راه دور است که حداقل 70 درصد از موسسین پای کار می آیند و باری را از دوش آموزش و پرورش بر می دارند.

وی در پایان تاکید نمود: امروز یکی از رسالت های مدارس آموزش از راه دور، استفاده از فن آوری است تا مسیرهای دسترسی محصلان شما را به مطالب علمی کوتاه کند و در کم ترین زمان، بهترین مطالب را در اختیار قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار