صادرات برق ایران به پاکستان متوقف است

تهران (پانا) - سناتور آشوک کومار، از حزب ملی پاکستان در نشست اخیر سنای این کشور گفت دولت پاکستان پول برق وارداتی از ایران را به تهران پرداخت نکرده و به همین دلیل صدور برق به منطقه مکران متوقف شده است.

کد مطلب: ۸۴۲۳۸۱
لینک کوتاه کپی شد
صادرات برق ایران به پاکستان متوقف است

به گزارش تسنیم، پایگاه خبری سما تی وی اعلام کرد سروزیر موقت بلوچستان پاکستان گفته است دولت وی برای حل بحران برقی در منطقه مکران با دولت ایران در تماس است. این منطقه از پاکستان از ماه گذشته با افزایش بار مصرف برق مواجه شده است و شهروندان آن هم‌اکنون روزانه 18 ساعت قطعی برق را تجربه می‌کنند.

علاالدین ماری، سروزیر موقت ایالت بلوچستان گفت، کار بر روی احداث نیروگاه 7.5 مگاواتی در گوادر در جریان است و این پروژه با کمک چینی‌ها خیلی زود به بهره‌برداری خواهد رسید.

در طی ماه گذشته، منطقه مکران که شامل مناطق گوادر و تربت پنج گور است، فاقد برق بوده است. شهروندان این مناطق با قطعی روزانه 18 ساعته برق مواجه‌اند. طولانی‌شدن قطع برق بر فعالیت‌های اقتصادی این منطقه نیز تاثیر منفی گذاشته است.

سناتور آشوک کومار، از حزب ملی پاکستان در نشست اخیر سنا گفت، مردم در گوادر آب هم ندارند. وی به دیگر سناتورها گفت، دولت پول برق وارداتی از ایران را به تهران پرداخت نکرده است و به همین دلیل صدور برق به این منطقه متوقف شده است.

ایران از سپتامبر 2003 یعنی زمانی که پاکستان موافقتنامه‌ای با تهران در این زمینه منعقد ساخت، برق این منطقه را تامین می‌کند. ایران در فاصله سال‌های 2003 و 2013 روزانه 35 مگاوات برق به این منطقه صادر کرده است. این میزان بعدا به 100 مگاوات افزایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار