در گفت‌وگو با پانا

ذوالقدر، نماینده مجلس: هیچ محصولی تحت عنوان تراریخته ایرانی در بازار وجود ندارد

از مردادماه امسال تمام روغن‌های وارداتی با منشا ترایخته، ملزم به درج لوگوی تراریخته با فرمت سازمان غذا و دارو هستند

تهران (پانا) - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس به موضوع سلامت محصولات وارداتی با منشأ تراریخته حساس است، گفت محصولات تراریخته فعلی صرفا شامل روغن‌های خوراکی است که وارداتی هستند.

کد مطلب: ۸۴۲۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ذوالقدر، نماینده مجلس: هیچ محصولی تحت عنوان تراریخته ایرانی در بازار وجود ندارد

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه مجلس حساسیت لازم برای سلامت محصولات تراریخته را دارد، گفت: همه موارد مربوط به سلامت محصولات تراریخته در برنامه ششم توسعه دیده شده است و جلسات متعددی هم برای تعیین سلامتی این محصولات با مسئولان ذیربط برگزار شده است و ضرر و زیان این محصولات به طور کامل سنجیده شده است.

وی افزود: قرار بود برای اجرای بندهای مربوط به محصولات تراریخته در بودجه 97 هم اعتباراتی در نظر گرفته شود که این امر محقق نشد و پیگیر مصوبات مربوط به تراریخته در بودجه سال آینده هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سازمان غذا و دارو یکی از ارکان تایید ایمنی و سلامت به‌ویژه در زمینه محصولات و فرآورده‌های غذایی تراریخته است، گفت: البته سازمان محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی هم در تایید ایمنی زیستی این محصولات نقش دارند.

به گفته ذوالقدر، هیچ محصولی تحت عنوان تراریخته ایرانی در بازار ایران وجود ندارد به این معنی که هیچ محصول تراریخته‌ای که مجوز تولید گرفته باشد، در کشور وجود ندارد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره واردات برخی محصولات تراریخته به کشور گفت: قرار شد برخی محصولات تراریخته وارد کشور شود و وزارت بهداشت مکلف شده است که این محصولات ملزم به برچسب‌گذاری تراریخته شوند.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه درج برچسب بر روی محصولات با منشأ تراریخته الزامی است، یادآور شد: فقط دو محصول تراریخته شامل روغن ذرت و سویا مجوز ورود دارند که قرار شد از مردادماه امسال تمام روغن‌های وارداتی با منشا ترایخته ، ملزم به درج لوگوی تراریخته با فرمت سازمان غذا و دارو هستند.

چندی پیش عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور، گفته بود که ما در سال ۱۰ میلیون تن مواد تراریخته وارد کشور می‌کنیم. در این راستا، صددرصد سویا و ۸۰ درصد ذرت و ۹۰ درصد روغن نباتی وارداتی تراریخته هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار