در بازدید از مجتمع آموزشی ۷۲ کلاسه خیرساز زنگی‌آباد

وزیر آموزش و پرورش: هر چه محیط مدارس برای تمرین زندگی مناسب‌تر باشد، نسل آینده موفق‌تر خواهد بود

کرمان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز یک سوم مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است، اعلام کرد سال گذشته ۵۰ درصد مدارسی را که افتتاح شدخیران مدرسه‌ساز ساخته‌اند.

کد مطلب: ۸۴۲۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: هر چه محیط مدارس برای تمرین زندگی مناسب‌تر باشد، نسل آینده موفق‌تر خواهد بود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید محمد بطحائی در بازدید از مجتمع آموزشی 72 کلاسه خیرساز حاج ماشاالله زنگی‌آبادی در جمع مردم زنگی‌آباد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و شهدای شهر زنگی‌آباد، اظهار کرد: امیدواریم با تدبیر از شرایط دشواری که دشمنان بر ما تحمیل کردند سرافرازانه بیرون بیاییم و دشمن ما روسیاه از عملکرد خصمانه خود شود.

وی با بیان این که مدرسه، محلی برای تمرین زندگی نسل فرداست، گفت: نسل ما باید مهارت‌های زندگی را در مدرسه ببینند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که هر چقدر مدارس ما مناسب تمرین زندگی باشد دانش‌آموزان ما در آینده موفق‌تر خواهند بود، بیان کرد: بچه‌ها باید در مدارس روحیه فداکاری و از خود گذشتن را تمرین کنند.

وی با بیان اینکه خیران مدرسه‌ساز از خود گذشتند تا آسایش و آرامش را برای دانش‌آموزان نظام اسلامی فراهم کنند، گفت: درس مهربانی و برخورد مناسب در هنگام ناملایمات زندگی از اهداف پرورشی آموزش و پرورش است و آن را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه «دست خیران مدرسه‌ساز را می‌بوسم»، افزود: افتخار بزرگی است که امروز در زنگی‌آباد برای تجلیل از یک خیر مدرسه‌ساز حضور پیدا کردم.

بطحایی با بیان این که امروز یک‌سوم مدارس کشور توسط خیران ساخته شده است، گفت: سال گذشته 50 درصد مدارسی را که افتتاح شد، خیران مدرسه‌ساز ساخته‌اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: زنان و مردانی که در آینده‌ای نه چندان دور باید با تدبیر، عقلانیت و ایمان مسائل پیش روی خود را حل کنند، در مدرسه این مهم را تمرین می کنند

وی اظهار داشت: هر چه محیط مدارس برای تمرین زندگی مناسب‌تر باشد، به طور حتم نسل آینده موفق‌تر خواهد بود و فرزندان ما در مدارس باید روحیه از خودگذشتگی را تمرین کنند.

بطحایی بیان کرد: خیرانی چون حاج ماشاالله زنگی آبادی به دانش آموزان ما می آموزند که چگونه از خود بگذرند و آسایش و آرامش را به دیگران هدیه کنند لذا ترویج روحیه و کار خیر ارزش بسیار زیادی دارد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: کاری که خیران مدرسه‌ساز انجام می‌دهند جدای از آجر روی آجر گذاشتن، این است که به زنان و مردان آینده صبوری کردن را می آموزند.

وی از خیران مدرسه‌ساز به عنوان مربیان تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: خیران با قدم‌هایی که برمی دارند، رضایت خداوند متعال را برای خود می‌خرند.

بطحایی در بخش دیگری از سخنانش افزود: امیدواریم به خوبی و با راهنمایی های رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید از شرایط کنونی نیز مانند سختی هایی که در 40 سال گذشته پشت سر گذاشته ایم روسفید بیرون آییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار