فرهنگسرای رسانه‌ در همدان ایجاد می‎شود/ برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش می‌کنم

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ایجاد فرهنگسرای رسانه‌ در همدان خبر داد و گفت: برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش می‌کنم

کد مطلب: ۸۴۲۳۰۳
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگسرای رسانه‌ در همدان ایجاد می‎شود/ برای حل مشکل بیمه خبرنگاران تلاش می‌کنم

علیرضا درویش‌نژاد در نشست خبری با حضور رسانه‌های مختلف ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: تاریخ کهن همدان و مفاخر فراملی این مرزوبوم، باعث شده این شهر در جهان شهره شود.

وی با بیان اینکه همدان در همه شاخص‌های فرهیختگی حرف برای گفتن دارد، افزود: همدان در زمینه فرهنگ، غنی و پربار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه همدان رشد خوبی داشته و در زیرساخت‌های فرهنگی استان اول است، بیان کرد: همدان دارای برندهایی چون جشنواره‌هاست که نشان از توسعه آن دارد.

درویش‌نژاد گفت: یکی از بحث‌هایی که در وزارت ارشاد تعریف شده، مشارکت مردمی و استفاده از ظرفیت فرهنگی های است.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر باید تصدی‌گری کاهش یابد و مشارکت مردم به کمک حاکمیت و متولیان فرهنگ و هنر برود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان واگذاری همه برنامه‌ها به انجمن‌های صنفی را جزو برنامه‌های ارشاد دانست و افزود: استمرار و تعامل مداوم و تسهیل‌کننده با مطبوعات مد نظر است به طوری که اداره ارشاد باید پاتوق مطبوعات باشد و از ظرفیت رسانه ها به صورت مداوم استفاده شود.

وی انسجام بین دستگاه‌های فرهنگی، توجه به پژوهش، استفاوه از ظرفیت پژوهشگران فرهنگ و هنر در همه حوزه‌ها را مد نظر دانست و گفت: در زمینه تامین مسکن برای اهالی رسانه می‌توانیم با بسترسازی و واگذاری زمین برای مسکن آنها را یاری کنیم.

درویش‌نژاد با اشاره به اینکه می توان برای کمک به معیشت خبرنگاران تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه کرد، افزود: اگر خبرنگاری برای اخد تسهیلات مشکل دارد؛ می‌توان با تعامل شرایط سخت بانکی را تسهیل کرد.

وی وجود دغدغه مسکن و محل کار برای خبرنگاری را دردآور عنوان کرد و گفت: برای استفاده از صندوق هنرمندان برای بیمه، از هنرمندان و خبرنگاران دفاع می‌کنیم و در حوزه اجرا این موضوع را به خانه مطبوعات به عنوان حلقه اتصال رسانه و ارشاد واگذار می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از رسانه‌ها با مشکل مکان برای دفاتر خود مواجه هستند، بیان کرد: در همین راستا ایجاد یک فرهنگسرای رسانه که محلی برای تحریریه و دفتر رسانه‌ها باشد؛ مد نظر است که این مکان به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی در خصوص سینما و تجهیز سالن سینمایی نیز گفت: در حوزه سینما دولت نمی‌تواند ورود داشته باشد و باید بخش خصوصی ورود کند اما در بخش نرم‌افزاری اگر سینمایی ساخته شده و مشکل تجهیزات فنی دارد می‌توانیم برای تجهیز ورود کنیم.

درویش‌نژاد از حمایت اداره ارشاد از هفته‌نامه‌های با انتشار منظم خبر داد و افزود: ما به دنبال این هستیم که هفته‌نامه‌های منظم در انتشار را حمایت کرده و آگهی داشته باشیم؛ اما جایی که به لحاظ قانونی از استانداردها خارج شده نمی‌توان کاری کرد.

وی در خصوص استاندارد نبودن سالن سینما برای برگزاری کنسرت نیز گفت: سالن های سینما استاندارد نیست اما نمی‌توان کنسرت را تعطیل کرد و باید استانداردها را بالا برد.

درویش‌ن‍ژاد با بیان اینکه سالن‌هایی که مشکل فنی دارند باید مشکل آنها برطرف شود، گفت: ما تاسیسات فنی پایه‌ای سالن ها را برطرف می کنیم تا در ادامه کنسرت ها در این سالن‌ها برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: در زمینه اجرای تئاتر هم محدودیتی برای اجرا نداریم و هنرمندان با مراجعه ضمن اخذ مجوز می‌توانند اجرا داشته باشند.

درویش‌نژاد ضمن قدردانی از خانه مطبوعات برای تدوین برنامه‌های هفته گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: امیدواریم خبرنگاران نیز از این برنامه‌ها استقبال کرده و در آنها حضور یابند.

در پایان مراسم از پوستر روز خبرنگار رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار