مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

تحقق سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت همه دستگاه های فرهنگی است

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه های فرهنگی است.

کد مطلب: ۸۴۲۲۹۹
لینک کوتاه کپی شد
تحقق سند تحول بنیادین نیازمند مشارکت همه دستگاه های فرهنگی است

احمد ناصری در جلسه کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش مورد تایید مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی است که به عنوان یک سند جامع در دستور کار نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته است .

وی افزود: محتوای این سند از مبانی اصیل اسلامی و معارف آن نشأت گرفته است، بنابراین توجه ویژه به مسائل دینی و اعتقادی از اصول اساسی آن به شمار می آید .

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: علاوه بر مسائل دینی، اعتقادی و عبادی، توجه به ساحتهای علم وفناوری، حرفه ای و اقتصادی دانش آموزان از دیگرحوزه های اصلی سندتحول بنیادین آموزش و پرورش است تا از این طریق یک دانش آموز با پایان دوره متوسطه، یک فرد توانمند و دارای مهارت های لازم برای ورود به بازار کار باشد .

ناصری با بیان اینکه آموزش و پرورش با عقد قرارداد با سازمان فنی و حرفه ای سعی در ارتقای مهارت دانش آموزان در رشته های فنی و تحقق شعار "یک دانش آموز یک مهارت" دارد، گفت: 37.22 درصد دانش آموزان استان اردبیل در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در حال تحصیل هستند که این میزان بالاتر از میانگبن کشوری (36.69) است .

وی آشنایی دانش آموزان بسیجی با مبانی انقلاب اسلامی، تقویت حس مسئولیت پذیری و کار گروهی و مشورتی را از اهداف برگزاری طرح یاوران ولایت دانست و بیان داشت: برای برگزاری مطلوب این دوره آموزشی از همه ظرفیت های آموزش و پرورش استان و سازمان بسیج دانش آموزی استفاده شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: طرح یاوران ولایت با مشارکت خود دانش آموزان اجرا خواهد شد .

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان نیز اظهار داشت : دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از تمام ابزار و توان خود و صرف هزینه‌های بسیار زیاد به دنبال نفوذ فرهنگی در میان نیروهای جوان و نوجوان کشور هستند و با این کار اسلام، انسانیت و اخلاق تبلور یافته در انقلاب اسلامی را نشانه گرفته‌‌اند و باید در مقابل جنگ نرم دشمنان هوشیار بود .

سرهنگ پاسدار شکر عبدی از حضور بیش از 300 نفر دانش آموز پسر و دختر بسیجی از مناطق نوزده گانه استان اردبیل در طرح یاوران ولایت خبر داد و تصریح کرد : این طرح با هدف تربیت دانش‌آموزان بسیجی برای تصدی فرماندهی واحد مقاومت بسیج دانش‌آموزی پیشگامان در استان برنامه‌ریزی شده است که امیدواریم بتوانیم با اقدامات انجام یافته به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و نیروهای جوان و انقلابی را تربیت کنیم .

وی افزود : تربیت، آموزش و توانمندسازی دانش آموزان مستعد، افزایش بینش سیاسی و دینی، راه‌های مقابله و پیشگیری از جنگ نرم دشمن از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است که دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح با گذراندن کلاس‌های آموزشی به عنوان فرمانده واحد بسیج مدرسه فعالیت خود را شروع می‌کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار