استاندار سیستان و بلوچستان :

ایجاد تهدید و ارعاب در برخوردهای نظارتی پسندیده نیست و موجب افسار گسیختگی می شود

زاهدان(پانا)- استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر تقویت اکیپ های بازرسی مشترک با صنعت و معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی در قالب تیمهای سیار و غیرسیار ، گفت: ایجاد تهدید و ارعاب در برخوردهای نظارتی پسندیده نیست و موجب افسار گسیختگی می شود .

کد مطلب: ۸۴۲۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تهدید و ارعاب در برخوردهای نظارتی پسندیده نیست و موجب افسار گسیختگی می شود

سید دانیال محبی در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: کنترل و مدیریت بازار همراه با مدارا و پایش های منظم باعث کاهش التهاب و جلوگیری از افسار گسیختگی سودجویان می گردد .

استاندار بیان کرد: مشکل کمبود برق، کم آبی، نابسامانی و فراز و فرود اقتصادی در کشور باعث ایجاد التهاب و نگرانی در جامعه شده است و فشارهای روانی از داخل و خارج نیز بر این التهابات دامن می زند و نگرانی را برای مردم ایجاد کرده است .

محبی گفت: برگزاری این نشست ها باید منتج به نتایجی بشود که آرامش روانی جامعه را در پی داشته باشد .

وی افزود: مجموعه دستگاههای اجرایی و نظارتی باید تلاش کنیم با مدیریت هماهنگ و تیمی در راستای کاستن از این التهابات و فشارها راهکاریی ایجاد کنیم .

استاندار تاکید کرد: بخشی از این راهکارها، نظارت و ایجاد امنیت روانی بخصوص برای فضای کسب و کار است .

وی بر مقابله با سودجویانی که اقدام به احتکار و سم پاشی روانی در بازار کالاهای اساسی می کنند تاکید کرد.

محبی افزود: توجه ویژه بر نصب قیمت مصوب اقلام و در معرض دید قرار داشتن قیمت اقلام باید صورت بگیرد چراکه مشخص بودن قیمت ها باعث افشای اختلاف قیمت ها و جلوگیری از سوء استفاده سودجویان می گردد .

محبی گفت: مدیریت توام با مدارا و بشیر و نذیر باید در کنار هم باشند و کسبه ای که رعایت انصاف را داشته اند باید مورد تشویق قرار بگیرند .

وی ضمن تاکید به مقابله با سودجویانی که اقدام به احتکار و سم پاشی روانی در بازار می کنند ، تصریح کرد: با فکر و با تعقل با واقعیت های جامعه باید پیش برویم و امید واقعی و نه واهی به مردم بدهیم و در چرخه اطلاع رسانی نیز به گونه ای عمل کنیم که آرامش مردم را بدنبال داشته باشد .

علیرضا نورا معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع نیز در این جلسه بر نظارت دقیق دستگاههای نظارتی برای جلوگیری از خروج کالاهای اساسی از مرز تاکید کرد و افزود : سوداگران با استفاده ازخلاء های موجود ، اقدام به خروج کالاهای اساسی از مرز بدون رعایت ضوابط گمرکی و قانونی می کنند که به شدت با خروج کالاهایی که مورد نیاز مردم است باید مقابله شود .

وی اظهار کرد: افزایش سهمیه استان در بخش کالاهای اساسی بخصوص مرغ را خواستار شد و گفت: عرضه مواد پروتئینی با نرخ دولتی بخشی از نیاز مردم را تامین خواهد کرد و از التهابات بازار کاسته می شود .

نورا گفت: یک از فاکتورهایی که در افزایش قیمت ها تاثیر گذار بوده است افزایش قیمت حمل و نقل ناشی از افزایش قیمت لوازم یدکی است .

معاون استاندار بر استفاده از فرصت مرزو نقش اتاق بازرگانی برای واردات برنج و واردات دام تاکید کرد و افزود : اتاق بازرگانی و تعاونی مرزنشینان ضمن رعایت قانون و رعایت حقوق دولتی ، رایزنی های لازم با تجار پاکستانی را برای ورود این کالاها بعمل آوردند چراکه افزایش ورود دام به استان تاثیر بسزایی در کنترل و شکسته شدن قیمت گوشت خواهد داشت و از طرفی رونق کشتارگاههای استان را نیز بدنبال خواهد داشت .

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار